۱۳۹۰ آذر ۲۳, چهارشنبه

حاکمان مراکز قدرت و ثروت بویی از آزادگی نبرده‌اند

رییس جمهور با تاکید بر اهمیت ساختن کشور، اظهار کرد: کسانی که بر مراکز قدرت و ثروت جهان حاکم شده اند افرادی ناجوانمرد و دروغگو هستند که بویی از آزادگی و جوانمردی نبرده اند.

به گزارش خبرگزاری پانا، محمود احمدی نژاد بعدازظهر امروز - چهارشنبه - در  جمع مردم گچساران در چهارمین سفر استانی دولت به کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر دشمنان بخواهند به بداخلاقی، توهین و بدرفتاری ادامه دهند، ملت ایران آرزوهای آنها را به گور خواهند فرستاد.
احمدی نژاد با تاکید بر اهمیت آزادگی و جوانمردی به عنوان یکی از مهمترین ویژگی های صحنه عاشورا و مکتب امام حسین (ع) گفت: اگر ملت ها راه و رسم آزادگی را بیاموزند اثری از قدرت های فاسد عالم در زمین باقی نخواهد ماند.
رییس شورای عالی امنیت ملی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور اشغالگران در افغانستان گفت: از روزی که اشغالگران در این کشور پا گذاشته اند، امنیت مردم این کشور از بین رفته و تولید مواد مخدر ده ها برابر شده است و تعداد زیادی از مردم این کشور بر اثر حضور اشغالگران کشته شده اند.
رییس جمهوری همچنین با انتقاد از عملکرد اشغالگران بیگانه در عراق اظهار داشت: اشغالگران ده سال است که وارد عراق شده اند و بیش از یک میلیون نفر مردم این کشور را کشته و مجروح کرده اند و اکنون که می خواهند این کشور را ترک کنند به جای عذرخواهی با گستاخی ادعای طلبکاری می کنند.
احمدی نژاد در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اهمیت ساختن کشور گفت: یکی از مهم ترین ماموریت ها در مسیر سازندگی کشور، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری است.
رییس قوه مجریه تصریح کرد: هر کس دلسوز ایران و انقلاب اسلامی و مردم ایران است به هر میزان که می تواند باید در جهت ایجاد اشتغال تلاش کند.
رییس جمهوری گفت: در این مسیر بسیج امکانات، فراهم کردن شرایط و تسهیلات و پشتیبانی و آموزش بر عهده دولت است و ما در خصوص این مسایل، تصمیمات لازم را در جلسه استانی هیات دولت اتخاذ خواهیم کرد.
وی خطاب به مردم گچساران گفت: شما مردم هم باید همکاری کنید و با حمایت دولت کاری کنید که در آینده شهرستان گچساران، به جایگاه نخست ایجاد اشتغال در کشور دست یابد.
احمدی نژاد همچنین به ارایه گزارشی از روند اجرای مصوبات سه سفر قبلی هیات دولت ویژه شهرستان گچساران پرداخت و گفت: از مجموع این پروژه ها، در مورد 27 مورد از این مصوبات هیچ کاری انجام نشده است و در جلسه استانی فردا (پنج شنبه) دولت، مسایل و مشکلات مربوط به این 27 مصوبه بررسی و برطرف خواهد شد.
رییس قوه مجریه افزود: 44 مصوبه نیز در دست اجرا قرار دارد و در جلسه هیات دولت تصمیمات و اقدامات لازم برای تسریع در روند تکمیل این پروژه ها و مصوبات اتخاذ خواهد شد.
وی گفت: 87 مصوبه به طور کامل اجرا و انجام شده است.
رییس جمهوری همچنین در خصوص احداث مجتمع پتروشیمی در گچساران که قبلا قول آن به مردم داده شده بود گفت: کارهای مقدماتی مربوط به این پروژه انجام شده و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود، آزادگی و جوانمردی را یکی از درس های مکتب امام حسین(ع) دانست و گفت: آزادگی یعنی این که انسان از اسارت خودخواهی ها، کینه ورزی ها و تمایلات پست آزاد شود و روح جوانمردی و مروت پیدا کند.
وی گفت: اگر فقط همین یک صفت آزادگی در مردم دنیا نهادینه شود همه مشکلات جامعه بشری برطرف خواهد شد.
احمدی نژاد تاکید کرد: کسانی که بر مراکز قدرت و ثروت جهان حاکم شده اند افرادی ناجوانمرد و دروغگو هستند که بویی از آزادگی و جوانمردی نبرده اند.
رییس قوه مجریه در بخشی دیگر از سخنان خود، مردم گچساران را مردمی هوشمند و حاضر در صحنه های انقلاب توصیف کرد و گفت: مردم گچساران کسانی هستند که وجود آن ها در طول تاریخ برای ملت ایران و استقلال و عزت و عظمت ایران زمین موجب رحمت و برکت بوده است.
رییس جمهوری دقایقی پیش شهرستان گچساران را به مقصد شهرستان باشت به عنوان سومین مقصد خود در چهارمین سفر استانی دولت به کهگیلویه و بویر احمد ترک کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر