۱۳۹۰ دی ۱۰, شنبه

علی تاری، فعال سیاسی در بند قاتلان زندان بابل

مسئولین زندان متی کلای بابل مانع از انتقال علی تاری به بند سایر فعالین سیاسی در بند زندان متی کلا شده اند.
به گزارش کلمه، علی تاری در سه هفته اخیر رئیس ستاد انتخاباتی مهندس موسوی در مازندران بارها درخواست انتقال به بندی که فعالین سیاسی و دانشجویی استان مازندران در آن نگهداری می شود را ارائه کرده، که با مخالفت (بابازاده) رئیس زندان متی کلا مواجه شده است.
همچنین فعالین سیاسی در بند زندان بابل به مسئولین زندان متی کلا گفته اند که در صورت عدم بهبودی شرایط زندان و هچنین عدم انتقال علی تاری به بند فعالین در روزهای آینده واکنش جدی نشان خواهند داد.
این فعالین اعلام کرده اند که به دلیل نگهداری دربند مجرمین خطرناک هیچ گونه امنیت ذهنی و جانی نداشته و خواستار رسیدگی فوری مسئولین قضایی شده اند.
بر اساس این گزارش این فعال سیاسی مازندران در حال گذراندن دوره محکومیت ۶ ماهه خود می باشد و هم اکنون در بند قاتلین و اراذل و اوباش نگهداری می شود.
با وجود این که دو هفته به پایان دوره ی اجرای حکم صادره وی باقی مانده است کماکان از داشتن حداقل امکانات موجود در زندان رنج می برد.
علی اکبر سروش، احمد میری، علیرضا شهیری، آریا آرام نژاد، علیرضا فلاحتی، مازیار یزدانی نیا، علی عباسی، رحمان یعقوبی، محمدرضا کربلائی آقا ملکی، محمد معصومیان و مصطفی ابراهیم تبار از فعالین سیاسی و دانشجویی استان مازندران هستند که در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند که هم اکنون در بند سارقین و مجرمین خطرناک نگهداری می شوند.
بر اساس این گزارش، با گذشت سه ماه از مدت حبس علی تاری رئیس سازمان تبلیغات سپاه پاسداران استان مازندران در دوران جنگ، خانواده وی برای چندمین بار خواستار تحویل فوری داروهای مصرفی آقای تاری شده اند.
یک منبع محلی به خبرنگار کلمه گزارش داده که این فعال سیاسی علاوه بر درد شدید کمر مبتلا به بیماری قلبی و گوارشی است و ممانعت از رساندن داروهای مورد نیاز وی باعث وخیم شدن حال وی خواهد شد. با وجود تاکید خانواده ایشان بر تحویل داروهای مورد نیازاین فعال سیاسی، همچنان مسئولین زندان از ورود داروها ممانعت می کنند.
رئیس زندان متی کلای بابل با درخواست مرخصی و آزادی مشروط علی تاری، رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در استان مازندران که در زندان به سر می برد، مخالفت کرد.
علی تاری نائب رئیس اداره آموزش و پروش شهرستان بابلسر در دولت اصلاحات در تاریخ ۱۴ فروردین ۸۹ به مدت سه ماه به اتهام نشر اکاذیب توسط اداره اطلاعات شهرستان بابل دستگیر شد و مورد بازجوئی قرار گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر