۱۳۹۰ آذر ۲۵, جمعه

پدر محبوبه کرمی، فعال جنبش زنان در گذشت

خبرگزاری هرانا - پدر محبوبه کرمی، فعال جنبش زنان و زندانی زن دربند، ساعت یک بعدازظهر روز جمعه ۲۵ آذرماه در بیمارستان چمران تهران درگذشت. غلامحسن کرمی پس از جراحی انسداد روده، دچار مشکلات تنفسی حاد شده و در بخش آی سی یو این بیمارستان بستری بود.

بنا بر گزارش وبسایت تا قانون خانواده‌ی برابر، پیش از این اتفاق، محبوبه کرمی طی تماسی با برادر خود اطلاع داده بود که برای ملاقات پدرش بین ساعت ۳ تا ۴ عصر روز چهارشنبه ۲۳ آذرماه به صورت تحت الحفظ به بیمارستان منتقل خواهد شد که این امر تا آخرین دقایق حضور برادرش در بیمارستان محقق نشده بود و سرانجام وی در ساعت پایانی شب در تنهایی با پدرش ملاقات کرد.
با توجه به اینکه محبوبه کرمی مادرش را نیز در شرایط مشابهی از دست داده و اینک از بیماری افسردگی رنج می‌برد، بیم آن می‌رود که درگذشت پدر و دوری از خانواده در چنین شرایطی، بیماری‌اش را تشدید کند و گذراندن باقی دوران حبس را برای او غیرممکن سازد.

محبوبه کرمی در دادگاهی به ریاست قاضی موحد به سه سال حبس تعزیری محکوم شد. اتهامات وی "فعالیت حقوق بشری، فعالیت تبلیغی علیه نظام، اجتماع و تبانی با قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور و نشر اکاذیب" عنوان شد. او اکنون از تاریخ ۲۵ اردیبهشت امسال به دلیل اجرای حکم ۳ سال زندان، در اوین به سر می‌برد.

سایت تا قانون خانواده برابر این ضایعه دردناک را به محبوبه کرمی، خانواده و دوستان وی تسلیت می‌گوید. با این امید که با محقق شدن آزادی کامل محبوبه کرمی و فراهم آمدن شرایط درمان کامل وی، اندکی از رنج و اندوه این خانواده کاسته شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر