۱۳۹۰ دی ۱۰, شنبه

اینترنت کشور بار دیگر مختل شد

اینترنت کشور از حدود ساعت ۱۰:۳۰ امروز به اختلال و قطعی دچار شد که ظاهرا این اختلالات به دلیل بروز خرابی در یکی از مسیرهای فیبر نوری است.

طی هفته‌های اخیر قطعی و وصلی‌های مکرر در ارتباطات اینترنتی صبر کاربران مخابرات و هم‌چنین شرکت‌های خصوصی اینترنتی را لب‌ریز کرده و موجب شد برخی ارتباطات ضروری از دسترس خارج شوند. 
پیش از این نیز قطعی و کندی ارتباطات اینترنتی وجود داشت اما به گونه‌ای نبود که بسته‌ای در طول چند دقیقه و به صورت پیاپی ارسال نشود، البته این موضوع بیش‌تر از دید کاربران ADSL مطرح شده و وضعیت کسانی که DIAL UP استفاده می‌کنند، مشخص نیست.

با وجودی که تقریبا هر هفته اخبار و مصاحبه‌هایی به نقل از مسئولان وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیرساخت مبنی بر افزایش و توسعه مسیرهای شبکه فیبر نوری و افزایش سرعت، ظرفیت و کیفیت اینترنت مطرح و این وعده داده می‌شود که دیگر با مشکلی با عنوان اختلالات اینترنتی روبرو نخواهیم بود و درصورت بروز مشکل قطعی، ارتباط به‌واسطه پشتیبانی مسیرهای فیبر نوری از چند مسیر و بلافاصله از مسیر جایگزین برقرار می‌شود، اما در عمل اختلالات و سرعت کم اینترنت، هم‌چنان معضلی حل‌ناشدنی و پایان‌ناپذیر برای کاربران محسوب می‌شود.
بر اساس این گزارش پی‌گیری‌های خبرنگار ایسنا از مسئولان مربوطه به این نتیجه رسید که این مشکل به‌زودی و با جایگزینی ظرفیت جدید برطرف خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر