۱۳۹۰ دی ۶, سه‌شنبه

تشکیل پرونده‌ی جدید و ضرب وشتم مازیار یزدان‌نیا در زندان

مازیار یزدان نیا در سال ۸۸ بیش از یک ماه را در زندان اداره اطلاعات ساری بسر برده بود و هم اکنون نیز در حالی که تنها دو هفته از بازگشت او به زندان می گذرد سه بار توسط زندانیان جرایم عادی مورد ضرب وشتم قرار گرفته است.
به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» مازیار یزدان نیا، رحمان یعقوبی و علی عباسی سه تن از فعالین دانشگاه مازندران بودند که در جریان اعتراض‌های خرداد ۸۸ این دانشگاه به همراه ده‌ها نفر دیگر از دانشجویان،  بازداشت شده و به شش ماه حبس تعلیقی محکوم شده بودند، اما در ماه گذشته به صورت غیرمنتظره دادستانی بابلسر به آن‌ها و چند تن دیگر از دانشجویان این دانشگاه اطلاع داد که احکامشان به تعزیری تغییر یافته است.
منابع دانشجویی مازندران به خانه حقوق بشر ایران خبر دادن که که در گذشته نیز مسوولین زندان متی کلا با قرار دادن زندانیان سیاسی در بند مجرمین خطرناک و تحریک زندانیان عادی با آزار و اذیت این زندانیان آن‌ها را تحت فشار قرار می دادند.
یکی از دوستان مازیار یزدان نیا در این خصوص گفته است که «حدود ده روز پیش در حالی که مازیار در بند مجرمین خطرناک بسر می برد فقط بدلیل بلند خندیدن توسط یکی از زندانیان خلافکار مورد ضرب و شتم قرار گرفت و بعد از این درگیری به دلایلی نامشخص او را به سلول انفرادی منتقل کردند،اما پس از چند روز دوباره مازیار به همان بند انتقال یافت و دو بار دیگر توسط زندانیان ضرب و شتم شد که با سکوت تایید امیز زندانبانان مواجه بود.»
و ادامه داد که لدوستانی که در دو سال اخیر بازداشت می شدند و یا به نهادهای امنیتی احضار می شدند، همواره تاکید می‌کنند که در بازجویی‌ها به آن‌ها گفته می شد اگر دانشگاه مازندران ساکت نشود همه‌ی پرونده ها را دوباره به جریان خواهیم انداخت و احکام قضایی را از تعلیقی به تعزیری تغییر خواهیم داد. اتفاقی که عملی شده و نشان می دهد هیچ استقلالی برای دستگاه قضایی مازندران باقی نمانده است.»
همچنین بر اساس گزارش ها مازیار در تماسی تلفنی  به خانواده اش گفته که پرونده‌ی دیگری برای این فعال دانشجویی به اتهام «توهین به مقدسات و اهانت به رهبری» تشکیل شده است.
گفتنی است علی اکبر سروش، علیرضا فلاحتی، علیرضا شهیری، علی اکبر سروش و احمد میری چهار تن دیگر از فعالین سیاسی استان مازندران هستند که هم اکنون در زندان متی کلای بابل بسر می‌برند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر