۱۳۹۰ آذر ۲۵, جمعه

حسین رونقی ملکی: این‌ها باور نمی‌کنند که من مریضم

پدر و مادر حسین رونقی ملکی، زندانی سیاسی موفق شدند پس از اعتصاب غذای وی در زندان، با او ملاقات کنند.

به گزارش کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، پدر و مادر حسین رونقی ملکی، وبلاگ‌نویس و فعال حقوق بشر که با حکم ۱۵ سال حبس در زندان به‌سر می‌برد و هم‌اکنون در اعتصاب غذاست، توانستند با وی ملاقات کنند.

زلیخا موسوی، مادر حسین رونقی ملکی در مورد این ملاقات گفت که روز دوشنبه ۲۱ آذرماه به‌همراه همسرش به تهران رفتند تا فرزندشان را ببینند.

به گفته خانم موسوی در این ملاقات ابتدا فرزندش که همیشه زودتر از بقیه زندانی‌ها برای ملاقات حاضر می‌شد، نیامد.

وی افزود: "مأموری آمد و گفت که حسین از سه روز پیش اعتصاب کرده و به ملاقات نمی‌آید. ما همین‌طور آنجا نشستیم، حالم خوش نبود. بعد انگار هم‌بندی‌هایش به او خبر داده بودند که مادر و پدرت منتظرند. او آمد ولی حالش خوب نبود از ۱۵ روز پیش که او را دیده بودم لاغرتر شده است."

حسین رونقی ملکی از شامگاه روز جمعه ۱۸ آذرماه جاری در اعتراض به "حکم ناعادلانه ۱۵ سال زندان"، "عدم مرخصی استعلاجی برای درمان بیماری کلیوی‌اش" و "فشارهای روحی و جسمی که در دوران بازداشت بر وی رفته" دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است
این اعتصاب غذا در حالی ادامه دارد که وی از وضعیت جسمانی بدی برخوردار است.

مادر حسین رونقی ملکی که از وضعیت سلامت فرزندش به دلیل اعتصاب غذا و نبود مرخصی به‌شدت ناراحت است گفت: "به حسین گفتم این چه کاری‌ست که کردی. تو حالت خوب نیست، کلیه‌ات مشکل دارد. ‌گفت ناراحت نشو اما این‌ها باور نمی‌کنند که من مریضم."

زلیخا موسوی افزود: "از وقتی حسین را آن‌طور دیدم حال خوشی ندارم. نمی‌دانم چرا به او اجازه نمی‌دهند که بیرون بیاید. بگذارند درمان شود بعد دوباره او را به زندان برگردانند."

خانم موسوی چنین حدس می‌زند که سپاه پاسداران اجازه نمی‌دهد دادستانی به پسرش مرخصی دهد.

احمد رونقی ملکی، پدر حسین در حال حاضر در تهران مانده است و به گفته زلیخا موسوی نامه‌ای نیز به دادستان تهران نوشته است.

حسین رونقی ملکی، زندانی سیاسی، دو روز پس از آغاز اعتصاب غذای خود در زندان اوین نامه سرگشاده‌ای به عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران نوشت و در آن نسبت به وضعیت نگهداری خود در زندان و مخالفت با اعطای مرخصی برای پی‌گیری درمان مشکل کلیه و همچنین فشار بر زندانیان سیاسی و خانواده‌های‌شان اعتراض کرد.

این زندانی سیاسی در نامه خود نوشت پیش از این در نامه‌های متعدد از بیماری‌ها و مشکلات خود و دیگر زندانیان سیاسی نوشته است اما از آن‌جا که این نامه‌ها نتیجه‌ای ندادند دست به اعتصاب غذا زده است.

رونقی ملکی افزود: "سلامتی من به‌خاطر وضعیت بیماری‌ام و نگهداری در شرایط بد زندان به خطر افتاده است."

حسین رونقی ملکی که با نام مستعار بابک خرمدین وبلاگ می‌نوشت، یکی از معترضان به نتایج اعلام شده دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران بود.

وی در تاریخ ۲۲ آذرماه ۱۳۸۸ در شهر ملکان استان آذربایجان شرقی بازداشت و به گفته خانواده‌اش حدود ۳۰۰ روز در سلول‌های انفرادی بند دو الف زندان اوین به‌سر برد.

در بهمن‌ماه سال گذشته ناراحتی کلیه حسین رونقی ملکی تشدید شد اما با وجود توصیه مسئولان بهداری زندان اوین، نهادهای امنیتی و قضایی به او اجازه ندادند که به بیمارستان منتقل شود.

سرانجام با تأخیر، وی در روز ۱۸ خردادماه امسال به بیمارستان انتقال یافت و کلیه وی پیوند خورد و به زندان بازگردانده شد.

این در حالی است که به گفته خانواده وی، پزشکان گفته‌اند حسین رونقی ملکی پس از عمل باید تحت مراقبت پزشکی بماند.

به گفته پدر این وبلاگ‌نویس، ۸۰ درصد کلیه سمت چپ و ۲۰ درصد کلیه سمت راست وی آسیب دیده‌ است.

حسین رونقی ملکی در مهرماه سال گذشته نیز در اعتراض به بدرفتاری مأموران زندان دست به اعتصاب غذا زده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر