۱۳۹۰ آذر ۲۷, یکشنبه

یک زندانی در ایلام اعدام شد

معاون دادستان عمومی و انقلاب اسلامی ایلام گفت: صبح روز یک‌شنبه، ۲۷ آذر، پس از ۵ سال متواری‌بودن، در ایلام به دار آویخته شد.
«علی خسروی‌زاد»، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: صبح امروز، یکشنبه، متهم "ج.الف" با حضور دادستان عمومی و انقلاب، رییس زندان مرکزی ایلام و جمعی از مجرمان این زندان در زندان مرکزی ایلام اعدام شد.
وی تصریح کرد: حکم اعدام "ح. الف" که دو سال پیش اقدام به ربودن یک زن کرده و او را مورد تجاوز قرار داده بود و در مدت متواری بودنش، اقدام به قاچاق مواد مخدر زیادی از جمله شیشه و کراک کرده بود، امروز ساعت شش بامداد اجراء شد.

معاون دادستان ایلام با بیان اینکه با قانون‌شکنان و متجاوزان به ناموس مردم، با جدیت تمام برخورد خواهد شد، خاطرنشان کرد: رای صادره از سوی دادگاه کیفری استان پس از اعتراض متهم در شعبه ۳۵ دیوان عالی کشور مورد بررسی و تایید قرار گرفت و پس از استیذان رئیس قوه قضاییه و رد شدن تقاضای عفو این فرد از سوی کمیسیون عفو و بخشش این قوه، حکم اعدام به اجراء درآمد.
بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:
  • ماده ۳ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر فردی حق زندگی، آزادی و امنیت شخصی دارد.
  • بند ۱ ماده ۶ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: حق زندگی از حقوق ذاتی شخص انسان است. این حق باید بموجب قانون حمایت بشود. هیچ فردی را نمی‌توان خودسرانه از زندگی محروم کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر