۱۳۹۰ آذر ۲۹, سه‌شنبه

بازداشت روح الله قاسمی، دانشجوی سابق دانشگاه شیراز


روح الله قاسمی، دانشجوی سابق دانشگاه شیراز و فارغ التحصیل رشته جامعه‌شناسی این دانشگاه در مقطع کار‌شناسی ارشد، پس از احضار به اداره اطلاعات شهر شیراز بازداشت شده و از سرنوشت وی و دلایل بازداشتش هیچ خبری در دسترس نیست.

به گزارش دانشجونیوز، بازداشت این دانشجوی سابق دانشگاه شیراز و فارغ التحصیل رشته جامعه‌شناسی این دانشگاه روز یکشنبه صورت گرفته است.
گفته می‌شود روح الله قاسمی در پی احضار از سوی اداره اطلاعات شیراز، به این اداره مراجعه و بازداشت شده است. وی که هم اکنون معلم علوم دوره راهنمایی مدارس روستایی شهرستان قائمیه می‌باشد در طول دوران تحصیل در دانشگاه شیراز چندین بار به کمیته انضباطی دانشگاه احضار شده بود. تا کنون خبری از محل نگهداری و اتهامات روح الله قاسمی در دست نیست اما به نظر می‌رسد وی در بازداشتگاه مرکزی اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ به سر می‌برد.
لازم به ذکر است که وی از بیماری‌های جسمانی رنج می‌برد. بازداشت وی از سوی آشنایانش بی‌دلیل و غیر منتظره عنوان شده و بر نگرانی‌های آن‌ها افزوده است.

بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:
  • بند ۱ ماده ۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هرکس حق آزادی و امنیت شخصی دارد. هیچ کس را نمیتوان خودسرانه دستگیر یا بازداشت کرد.
  • بند ۱ ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هیچکس را نمی توان بمناسبت عقایدش مورد مزاحمت اخافه قرار داد.
  • بند ۲ ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هر کس حق آزادی بیان دارد. این حق شامل آزادی تفحص و تحصیل و اشاعه اطلاعات و افکار از هر قبیل بدون توجه به سر حدات خواه شفاهاً یا بصورت نوشته یا چاپ یا بصورت هنری یا به هر وسیله دیگر به انتخاب خود می باشد.
  • ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر فردی حق آزادی عقیده و بیان دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر