۱۳۹۰ دی ۱۰, شنبه

انحلال خانه سینما همین هفته اجرا می‌شود

حمد نجفی، عضو شورای عالی سینما در گفتگو با نسیم خبر داد؛ شورای عالی سینما با رأی حداکثری تصمیم به انحلال "خانه سینما" گرفت.

وی افزود: اعلام رسمی این انحلال با موافقت وزیر ارشاد در همین هفته اجرا می‌شود و صنوف مختلف زیر نظر سازمان سینمایی فعالیت می‌کنند.

احمد نجفی همچنین در گفتگو با خبرنگار «نسیم»، افزود:

-در جلسه امروز حتی مشخص شد که برخی جملات اساسنامه را با اختیار خود و بدون هیچگونه هماهنگی و رضایت و تنفیذ وزارت ارشاد و شورای فرهنگ عمومی تغییر داده‌اند.

-پس از اعلام رسمی غیرقانونی بودن خانه سینما بلافاصله دست بکار شدیم تا صنوف سینمایی را زیر حمایت قرار داده و با جدا کردن آنان از خانه سینما، مانع از ضایعات بیشتر شویم.

-برای تمام این اصناف جای مشخصی درنظر گرفته‌ایم و زیر نظر سازمان سینمایی فعالیت خواهند کرد. این صنوف یاید خودشان را جزوی از سازمان بدانند تا انشقاقی دوباره ایجاد نشود.

-اینها خیال می‌کنند با تهدید و عدم حمایت از جشنواره می‌توانند فعالیت‌های غیرقانونی را توجیه کنند اما مطمئنا این راه عجیب و غریب آنان با تصمیم امروز شورای عالی سینما به بن بست می‌رسد.

-عدم توانایی مدیریت خانه سینما خیلی زمان پیش مشخص شده و به دفعات به آنان گوشزده کرده‌ایم. اما توجه نمی‌کنند و همین کارهای سیاسی‌شان از بیرون از کشور نیز به ما ضربه زده است.

-خانه سینما تا به الان هدفی جز اختلاف‌اندازی، حربه‌افکنی و دعواهای سیاسی‌ نبوده‌اند.

-زیر بار این اقدامات و حرف‌های خانه سینمایی نخواهیم رفت. خیلی سعی کردیم هیئت مدیر خانه سینما را متوجه کنیم اما به روال غیرقانونی بودنشان ادامه دادند که نهایتا تصمیم به انحلال خانه سینما گرفتیم.

-خانه سینما باید متوجه باشد که با قطعیت یافتن این حکم، صنوف را بی‌خود و بی‌جهت درگیر نکنند چون همه با تدارک لایحه نظام سینمایی همه مورد حمایت جدی سازمان قرار می‌گیرند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر