۱۳۹۰ دی ۴, یکشنبه

اعتراض به بلاتکليفی رضا شهابی با وجود پايان اعتصاب غذا


خانواده رضا شهابی، فعال کارگری زندانی در ايران، می گويند که مقامهای قضايی با وجود گذشت دو روز از پايان اعتصاب غذای او به وعده هايشان برای رسيدگی به پرونده عمل نکرده اند.
يکی از اعضای خانواده آقای شهابی در گفتگو با راديو بی بی سی فارسی اعلام کرد که او همچنان به دليل ناراحتی گردن و کمر، تحت نظر ماموران در بيمارستان نگهداری می شود.
او گفت: "فعلا در بخش مغز و اعصاب بيمارستان بستری است. بعد از دو روز، هنوز حالش به وضعيت طبيعی بازنگشته و پزشکان اعلام کرده اند حداقل زمان لازم برای عادی شدن حالش بين ۲۰ روز تا يک ماه است و آن وقت تازه می توان درباره عمل جراحی اش فکر کرد."
آقای شهابی در اوايل آذر در اعتراض به بلاتکليفی پرونده اش دست به اعتصاب غذا زد.
شماری از شخصيتهای سياسی، کارگری و فرهنگی طی این مدت از آقای شهابی، عضو هيات مديره سنديکای شرکت واحد اتوبوسرانی ايران، تقاضا کردند برای حفظ جانش به اين اعتصاب غذا پايان دهد.
يک عضو خانواده رضا شهابی به بی بی سی گفت: "يکی از دلايلی که او قبول کرد پنجشنبه گذشته اعتصاب غذای خود را بشکند، اين بود که مسئولان قضايی، بخصوص قاضی پرونده آقای صلواتی و دادستان تهران آقای جعفری دولت آبادی، به ما اعلام کرده بودند که ايشان اعتصابشان را بشکنند و ما به پرونده اش رسيدگی می کنيم و او را از بلاتکليفی درمی آوريم. تاکنون هيچ کسی جواب ما را نداده است."
رضا شهابی در خرداد ماه ۱۳۸۹ بازداشت شد و به گفته خانواده اش، تاکنون حتی يک روز اجازه نيافته است به مرخصی بيايد.
اتهام او "ارتباط با بيگانگان و برهم زدن نظم عمومی" است، ولی خانواده اش اين اتهام را قويا تکذيب کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر