۱۳۹۰ آذر ۲۱, دوشنبه

آنچه كه باعث شد احمدی نژاد خبرسازترین شود

            


به انتخاب سایت یاهو (YAHOO) رئیس جمهوری ایران اولین چهره خبرساز سال ۲۰۱۱ شد.
محمود احمدی نژاد را می توان یكی از چهره های خبرساز سیاسی جهان در چند سال اخیر دانست چرا كه اظهارات و مواضع وی در چند سال دوران ریاست جمهوریش سبب شده كمتر هفته ای باشد كه خبری از وی در صدر اخبار و تحلیلهای سیاسی و اقتصادی جهان قرار نگیرد.
در همین زمینه روز گذشته سایت یاهو محمود احمدی نژاد را به عنوان خبرسازترین چهره سال ۲۰۱۱ در سایت خود اعلام كرد.سایت یاهو در قسمت خبری خود، یك نظرسنجی در خصوص خبرسازترین چهره سال ۲۰۱۱ انجام داده است. در این نظرسنجی خواسته شده كه تاثیرگزارترین چهره سال ۲۰۱۱ را انتخاب كنید.
یاهو فهرست كوتاهی شامل ۱۰ چهره مهم را معرفی كرده كه بعضی از آنها توسط خوانندگانش انتخاب شده اند و بعضی دیگر براساس میزان پوشش خبری كه در سال ۲۰۱۱ داشته اند. از مهم ترین اسامی در میان این لیست می توان به محمود احمدی نژاد رئیس جمهور كشورمان و استیو جابز بنیانگذار اپل اشاره كرد. نكته قابل توجه اینكه محمود احمدی نژاد با كسب ۵۰ درصد آرا نسبت به سایر رقبایش تا به حال پیشتاز این نظرسنجی است و استیو جابز با كسب ۱۰ درصد آرا در جایگاه سوم قرار دارد.
نظرسنجی یاهو نشان می دهد كه اظهارات و مواضع احمدی نژاد نه تنها در سطح داخلی بلكه در سطح خارجی هم مورد توجه قرار گرفته و از وی چهره ای خبرساز ساخته است. علاوه بر مواضع خبرساز احمدی نژاد، اصولا صحبت های وی و اطرافیانش با حاشیه هایی جنجالی همراه است و به گونه ای به صدر خبرها می رود. برخی از كارشناسان معتقدند احمدی نژاد و اطرافیانش علاقه زیادی به حاشیه سازی دارند و سعی می كنند از این حاشیه سازی به نفع خود استفاده كرده و از این طریق برخی از انتقادات وارده به خود را به حاشیه ببرند.
از زمان روی كارآمدن احمدی نژاد، وی عملكرد و مواضع خبرساز و جنجالی بسیاری را در سطح داخلی داشته كه از هدفمندی یارانه ها و سفرهای استانی دولت می توان به عنوان مهم ترین آنها نام برد. یكی دیگر از مواردی كه سبب شده احمدی نژاد همواره در صدر خبرها قرار بگیرد انتصابهای وی است. انتصاب چهره حاشیه ساز دولت نهم به معاون اولی دولت دهم و پس از آن رئیس دفتر كردن وی سبب شد كه احمدی نژاد و عملكردش تا مدتها به سوژه ای خبرساز تبدیل شود. در كنار آن باید گفت كه بسیاری از انتصاب های احمدی نژاد تاكنون خبر ساز بوده چون وی در برخی از موارد افرادی را به عنوان وزیر یا معاون و مشاور معرفی كرده است كه با حاشیه های بسیاری روبه رو بوده اند و برخی از وزرای معرفی شده از سوی او یا از مجلس رای اعتماد نگرفته یا پس از مدتی استیضاح شده اند.
یكی دیگر از مواردی كه از احمدی نژاد چهره ای خبرساز در سطح داخلی ساخته، سكوت وی در مقابل جریان انحرافی است. با اینكه تاكنون بسیاری از علما، ائمه جماعات و نمایندگان مجلس در باب وجود جریان انحرافی در بدنه دولت صحبت كرده و از احمدی نژاد خواسته اند كه موضع خود را در قبال حلقه انحراف اعلام كند اما وی تاكنون موضع گیری خاصی نداشته و در این زمینه غالباً سكوت كرده است.
البته از اختلافات دولت با سایر قوا همچنین اظهارات احمدی نژاد در خصوص گشت های ارشاد نیز می توان به عنوان یكی از علل خبرسازی احمدی نژاد در سطح داخلی نام برد. اما چه چیز سبب شد كه احمدی نژاد به عنوان خبرسازترین چهره سال ۲۰۱۱ معرفی شود؟ احمدی نژاد علاوه بر مواضع و اظهارات خبرساز در سطح داخلی با اخذ مواضع بحث برانگیز سبب شده كه در سطح خارجی نیز مطرح و به چهره ای شناخته شده تبدیل شود. تا جایی كه می توان گفت كمتر كسی در جهان به خاطر اخذ مواضع جنجالی، وی را نشناسد.احمدی نژاد از ابتدای روی كار آمدن به اتخاذ مواضع قاطعی در سطح بین المللی پرداخته كه از تاكید مداوم وی برحق مسلم ایران در داشتن فن آوری صلح آمیزهسته ای می توان به عنوان مهم ترین علت شناخته شدن وی در سطح جهانی نام برد.
یكی دیگر از موارد تبدیل شدن احمدی نژاد به چهره ای خبرساز در سطح جهان صحبت های وی در خصوص هولوكاست و هشدارهای وی در خصوص استفاده ابزاری از آن است. وی همچنین تاكنون چندبار در صحبت های خود سخن از محو اسرائیل زده كه این سخنان سبب وحشت سران رژیم صهیونیستی و واكنش آنان شده است. احمدی نژاد همچنین بارها در سفرهای خود به سازمان ملل و در سخنرانی های خود صحبت از اصلاح نظام جهانی كرده كه این سخنان نیز همواره با واكنش هایی همراه بوده است. وی همچنین هر سال در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد شركت كرده كه حضور وی در نیویورك نیز حاشیه های فراوانی داشته است. البته اینها گوشه ای از اظهارات جنجالی احمدی نژاد طی شش سال ریاست جمهوریش بوده كه سبب شده وی به چهره ای شناخته شده و خبرساز در سطح بین المللی تبدیل شود.
             

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر