۱۳۹۰ آذر ۱۶, چهارشنبه

روژین محمدی، دانشجوی پزشکی دانشگاه فلیپین در بند ۲ الف زندان اوین


سه شنبه, 15 آذر 1390 ساعت 07:52

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی:  روژین محمدی، وبلاگ نویس و دانشجوی رشته‌ی پزشکی دانشگاه مانیل فیلیپین، در بند دو الف زندان اوین(متعلق به سپاه پاسداران) در وضعیت نامساعدی به سر می‌برد.
روژین محمدی در تماس کوتاهی که با خانواده‌ی خود برقرار کرده، از تشنج عصبی و سر دردهای شدید(میگرن) خود در زندان خبر داده است.
هرانا گزارش داده است که به نظر می‌رسد وضعیت نامساعد وی حاصلِ شرایط زندان و فشار بازجویان جهت پذیرش اتهامات باشد.
بنا به گزارشات پیشین دانشجونیوز، روژین محمدی، دانشجوی ۲۵ ساله پزشکی دانشگاه مانیل فلیپین و از فعالان حقوق بشر که طی روزهای گذشته در کرمانشاه بازداشت شده بود، پس از آنکه توسط بازپرس شعبه سوم زندان اوین به «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام و انجام فعالیت های حقوق بشری» متهم شد، به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شده است.
روژین محمدی، وبلاگ نویس که پیش از این ۲۳ آبان سال جاری هنگام بازگشت از فلیپین در فرودگاه «امام خمینی» تهران بازداشت شده بود، پس از ۲۴ ساعت بازجویی مجددا به قید وثیقه آزاد شد .
آنطور که وبسایت "کمیته گزارشگران حقوق بشر" نیز گزارش داده بود، پنج روز پس از آزاد شدن این دانشجو به قید وثیقه، نیروهای امنیتی با یورش به پدری وی در کرمانشاه قصد بازداشت ایشان را داشته اند که به دلیل عدم حضور وی در منزل موفق به این کار نشدند.
گفته می شود روژین محمدی بار دیگر بصورت تلفنی در تاریخ ۳۰ آبان به دادسرای شهید مقدسی زندان اوین احضار شد که پس از دستور ضبط وسایل شخصی از جمله کامپیوتر دستی‌اش و سه روز بازجویی متوالی، در تاریخ ۲ آذر مجددا قرار بازداشت وی صادر و به بند ٢الف سپاه در زندان اوین منتقل شده است.                    سیاوش سازش

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر