۱۳۹۰ آذر ۲۰, یکشنبه

نگرانی برای رضا شهابی در هجدهمین روز اعتصاب غذا

رضا شهابی فعال کارگری و عضو هیات مدیره سندیکای شرکت واحد در اعتراض به بلاتکلیفی  و وضعیت نامشخص پرونده خود از روز چهار ماه آذر ماه جاری دست به اعتصاب غذا زده است.
به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» خانواده این زندانی با وجود این‌که شهابی در اعتصاب غذا به سر می‌برد از وضعیت او اطلاعی ندارند که این مساله موجب نگرانی آن‌ها شده است. مسولین دادستانی به خانواده شهابی اطللاع داده بودند که او را امروز به بیمارستان منتقل می‌کنند، اما هنوز این انتقال صورت نگرفته و خانواده شهابی اطلاعی از آن ندارند.
شهابی که از ناحیه کلیه و کبد خود رنج می‌برد در خطر ضایعه قطع نخاع نیز قرار دارد، مهر‌ه‌های پشت گردن وی آسیب دیده و از بین رفته و این مسأله ممکن است به فلج شدن سمت چپ بدن وی بیانجامد.
رضا شهابی فعال کارگری و عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد است. این فعال کارگری سال ۱۳۸۴ به دلیل فعالیت‌ در سندیکای کارگران شرکت واحد از کار تعلیق شد، ادامه تحصیل داد، دیپلم گرفت و تحصیل در رشته حقوق را آغاز کرد.
شهابی در تاریخ ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ در محل کارش توسط مأموران امنیتی بازداشت شد و از آن زمان تاکنون بدون رسیدگی به پرونده‌اش و بدون هیچ حکمی در زندان به سر می‌برد.
وی در تاریخ چهار خرداد ماه جاری بعد از یک سال بازداشت در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب محاکمه شد، اما هنوز حکمی در مورد وی صادر نشده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر