۱۳۹۰ آذر ۲۴, پنجشنبه

بازداشت شدگان کم سن و سال در تبريز مورد شكنجه قرار گرفتند


بنا بر گزارش های دریافتی از رسانه های محلی آذربایجان، طی ماه های اخیر تعدادی از بازداشت شدگان کم سن و سال در بازداشتگاه اطلاعات شهر تبریز مورد بدرفتاری جنسی قرار گرفته اند.

دو نفر از نوجوانان بازداشت شده در جریان مسابقات فوتبال تیم تراكتورسازی تبریز با تیم های حریف، بعد از انتقال به ادارۀ اطلاعات نیروی انتظامی تبریز مورد بدرفتاری جنسی بازجویان و پرسنل اداره اطلاعات این شهر قرار گرفته اند.بنا بر این گزارش، بر اساس اظهارات این دو كودک شانزده و هفده ساله که به علت بیم از پیآمدهای احتمالی از فاش شدن هویت خود ابا داشتند، این دو پس از بازداشت در استادیوم ورزشی یادگار امام شهر تبریز به ادارۀ اطلاعات نیروی انتظامی واقع در خیابان صائب منتقل، و چشمهایشان بسته شده و پس از مدتی شكنجه توسط ماموران اداره اطلاعات با لمس نقاط مختلف بدن مورد بدرفتاری جنسی قرار گرفته اند.

این گزارش می افزاید که با توجه به دستگیری وسیع تماشاگران در استادیوم یادگار امام در ماه های اخیر احتمال وقوع مکرر این رفتار با سایر بازداشتی های كم سن و سال كه از بیم آبروی خود حاضر به افشای قضیه نشده اند نیز وجود دارد.
لازم به ذكر است كه اعمال موارد مشابه در ادارۀ اطلاعات سپاه تبریز در مورد برخی از بازداشت شدگان و فعالین آذربایجان در سال های گذشته نیز گزارش شده است .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر