۱۳۹۱ اردیبهشت ۶, چهارشنبه

تبعید یکی از زندانیان سیاسی کرد به زندان گوهردشت کرج

به گزارش خبرنامه از ”فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران” تبعید زندانی سیاسی هموطن کرد هوشنگ رضایی از اوین به زندان گوهردشت کرج

روز یکشنبه ۳ اردیبهشت ماه زندانی سیاسی محکوم به اعدام هوشنگ رضایی ۲۶ ساله از بند ۳۵۰ زندان اوین به سالن ۱۲ بند ۴ زندان گوهردشت کرج تبعید گردید.
زندانی سیاسی هموطن کرد هوشنگ رضایی سال ۸۹ با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل گردید و برای مدت طولانی تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت.او سپس به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.
بازجویان وزارت اطلاعات علیه این زندانی سیاسی اقدام به پرونده سازی نمودند و آنرا به شعبۀ ۱۵ دادگاه انقلاب فرستادند. صلواتی معروف به قاضی مرگ و رئیس این شعبه او را مورد محاکمه قرار داد و گفته می شود این زندانی سیاسی را به اعدام محکوم کرده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری ،شکنجه،پرونده سازی ،محکومیت و تبعید این زندانی سیاسی به زندان گوهردشت کرج را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر