۱۳۹۱ اردیبهشت ۶, چهارشنبه

دیدار نماینده رئیس قوه قضایه با زانیار و لقمان مرادی در زندان رجایی شهر کرج

یک منبع نزدیک به خانواده زانیار و لقمان مرادی زندانیان کرد محکوم به اعدام گفت: «صبح امروز(سه شنبه ۵ اردیبهشت) فردی به نام خدابخشی که خود را نماینده رئیس قوه قضایی معرفی کرده است در دفتر رئیس زندان رجایی شهر با زانیار و لقمان مرادی دیدار کرده و به آنها اعلام کرده که با توجه به ارسال نامه‌ آنها به رئیس قوه‌ قضاییه در ماه گذشته، او از سوی قوه قضاییه برای برسی پرونده آنها تعیین شده و به گفته‌های این دو زندانی سیاسی گوش داده است.»
به گزارش خبرنامه از کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران ; بنابه‌ به گفته‌ این منبع این دیدار نزدیک به چهار ساعت طول کشیده است: «این دو زندانی در این مدت به بیان وضعیت خود پرداخته‌اند و بعد از نوشتن گفته‌های این دو زندانی سیاسی از سوی این فرد، اظهارات یاد شده به صورت مکتوب و با امضای این دو زندانی سیاسی برای رئیس قوه قضاییه ارسال شده است.»
زانیار و لقمان مرادی در مورخه ۱۱ مردادماه توسط نیروهای امنیتی در شهر مریوان بازداشت و به مدت ۹ ماه در بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات شهر سنندج برای اخذ اعترافات ساختگی تحت فشار و شکنجه شدید روحمی و جسمی قرار گرفته‌اند. این دو زندان بعدا نزدیک به ۶ ماه به زندان مرکزی سنندج منتقل می‌شوند و از آنجا هم به بند ۲۰۹ منتقل می‌شوند.
نهایتا این دو زندانی سیاسی در تاریخ ۱ دی‌ماه سال ۸۹ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی و با حضور امام جمعه مریوان جلسه دادگاه برگزار شد و این دو زندانی سیاسی به اتهام محاریه و قتل فرزند امام جمعه مریوان به اعدام در ملاعام محکوم می‌شوند. دی‌ماه این دو زندانی سیاسی از بند ۲۰۹ زندانی اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل می‌شوند.
این دو زندانی سیاسی در زندان با نوشتن رنج‌نامه از شکنجه‌ی دوران بازداشت برای اخذ اعترافات ساختگی پرده برداشته‌اند. (منبع)
با اعتراض این دو متهم به حکم صادرە در تاریخ ۱۲/۱۱/۸۹ پروند جهت تجدید نظر خواهی به دیوان عالی کشور ارسال شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر