۱۳۹۱ اردیبهشت ۶, چهارشنبه

انتقال ۸ نفر از ۱۱ زندانی قزل حصار برای اجرای حکم اعدام به بند ۱ زندان گوهردشت

به گزارش خبرنامه از ”فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران” ۸ نفر از ۱۱ زندانی که صبح امروز از زندان قزل حصار کرج به منظور اجرای حکم اعدام خارج کرده اند به سلولهای انفرادی بند ۱ زندان گوهردشت کرج جهت اجرای حکم منتقل شدند.

صبح روز دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۱ زندانی محکوم به اعدام برای اجرای حکم ضدبشری اعدام از واحد ۲ زندان قزل حصار کرج خارج و ۸ نفر از آنها به سلولهای انفرادی بند ۱ زندان گوهردشت کرج و ۳ نفر از آنها احتمالا به زندان اوین منتقل شده اند.
بعد از ظهر امروز تعدادی از خانواده ها توانستند با عزیزانشان برای آخرین بار در زندان گوهردشت کرج دیدار کنند . به خانواده ها گفته شده است که فردا ساعت ۵ صبح حکم آنها به اجرا گذاشته خواهد شد.
اسامی تعدادی از زندانیان که قرار است حکم ضد بشری علیه آنها در زندان گوهردشت کرج به اجرا گذشته شود به قرار زیر می باشد:
۱-شفیع حیدری ۳۳ ساله متاهل و دارای ۳ فرزند می باشد. او از شهروندان افغانستان است که ۳ سال در زندان بسر می برد. او درسلول۲۲ سالن۴ واحد ۲ زندان قزل حصار کرج زندانی بود.وزارت خارجه افغانستان کتبا خواهان متوقف شدن حکم وی بود .
۲- قربان گل بابایی ۴۸ ساله،۶ سال در زندان بسر می برد و در سالن ۱ واحد ۲ زندان قزل حصار زندانی بود
۳-محمد جوش مقانی ۳۶ ساله در سالن ۱ واحد ۲ زندان قزل حصار کرج زندانی بود
۴-یدالله کبیری ۵۰ ساله ،۳ سال در زندان بسر می برد و در سالن ۲ واحد ۲ زندان قزل حصار زندانی بود
۵-عباس بیگی در سالن ۲ واحد۲ زندان قزل حصار زندانی بود
۶-قاسم معروف به قاسم رشتی ۶ سال در زندان بسر می برد و در سالن ۲ واحد ۲ زندان قزل حصار زندانی بود.
در طی دو هفتۀ گذشته ۲۲ نفر بنا بر اعلام رسمی رسانه های حکومتی اعدام شدند که ۳ نفر از آنها در مرودشت و شاهرود در ملاء عام به دار آویخته شدند.
علی خامنه ای ولی فقیه رژیم به سیاست اعدام های گروهی ،اعدام در ملاء عام ،سرکوب خونین مردم و زندانیان سیاسی به طرز جنون آمیزی شدت بخشیده است.این سیاست قرون وسطایی و ضد بشری توسط منصوب وی در قوۀ قضاییه صادق لاریجانی از جنایتکاران علیه بشریت مورد تایید قرار می گیرد و دستور اجرای آنها را صادر می نماید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،موج تصاعدی جدید اعدام ها که از ۲ هفته پیش آغاز شده است و همچنان در ابعاد غیر قابل تصوری ادامه دارد را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر