۱۳۹۱ اردیبهشت ۲, شنبه

خروج فعال دانشجویی کُرد از ایران


یکی از فعالان دانشجویی و فرهنگی کُرد در ارومیه، به سبب تهدید و فشار مراکز امنیتی حکومت اسلامی ، برخلاف میل باطنی، مجبور به خروج از کشور شد.
به گزارش خبرنامه از کُردپا، “اسکندر جعفری” از شهروندان روستای “دیزج‌ مرگور” و دانشجوی سال سوم رشته‌ی حسابداری دانشگاه ارومیه که از سوی افراد حراستی دانشگاه و اداره‌ی اطلاعات این شهر مورد تهدید و فشار واقع شده، مجبور به خروج از ایران و سکونت در یکی از کشورهای همسایه گردید.
این فعال دانشجویی سال گذشته در حین شرکت در تظاهرات اعتراضی شهروندان به خشک شدن دریاچه‌ی ارومیه، بازداشت و به بازداشتگاه مراکز امنیتی شهر منتقل که بعد از مدتی آزاد شد.
یکی از نزدیکان خانواده‌ی جعفری  گفت که اداره‌ی اطلاعات شهر ارومیه از اسکندر جعفر خواسته جهت پاسخگویی درباره‌ی پاره‌ایی موضوعات به این اداره مراجعه نماید و وی نیز به سبب حفظ جان خویش مجبور به خروج از ایران گردید.
در ادامه‌ی گزارش ارسالی آمده است: اسکندر جعفری، دانشجویی سال سوم رشته‌ی حسابداری، یکی از فعالان دانشجویی دانشگاه ارومیه و سردبیر نشریه‌ی “چاند”بوده که از سوی حراست دانشگاه به اتهام فعالیت سیاسی و دانشجویی از ادامه تحصیل محروم شده است.
وی همچنین همکار نشریات کُردی و فارسی زبان سیروان،صدای آشنا، ندای آزادی و نیشتمان بوده و مقالات انتقادی با زمینه‌ی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی منتشر می‌نمود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر