۱۳۹۱ اردیبهشت ۸, جمعه

فیلم‌های «دو هفته کارگردانان» جشنواره‌ی کن اعلام شدند ; «یک خانواده‌ی محترم» نامزد دوربین طلا

فیلم‌های بخش «دو هفته کارگردانان» جشنواره‌ی فیلم کن درحالی اعلام شدند که تنها نماینده‌ی سینمای ایران نامزد جایزه‌ی دوربین طلا شده است.
به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان از رسانه های درون مرزی، برگزارکنندگان شصت‌وپنجمین جشنواره‌ی فیلم کن روز گذشته ۲۱ فیلم بلند و ۱۰ فیلم کوتاه را برای حضور در بخش دو هفته کارگردانان اعلام کردند.
طبق اعلام قبلی، فیلم «یک خانواده‌ی محترم» از ایران ساخته‌ی «مسعود بخشی» در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره‌ی کن حضور دارد. این فیلم همچنین یکی از نامزدهای جایزه‌ی دوربین طلای جشنواره کن است.
این فیلم روایتگر داستانی جذاب و درامی خانوادگی است که با نگاهی به داستان هابیل و قابیل، در بستر اتفاقات و حوادث بعد از انقلاب مخصوصاً آزادی خرمشهر، به تصویر شرایط و دیدگاه‌های شخصیت‌های داستان، در حال حاضر می‌پردازد.
بخش دوربین طلای جشنواره کن در سال ۱۹۷۸ راه‌اندازی شد که به بهترین فیلم اول یک کارگردان حاضر در بخش رقابتی، دوهفته کارگردانان و هفته منتقدین اعطا می‌شود.
به گزارش ورایتی، بخش دو هفته کارگردانان جشنواره‌ی کن روز ۱۷ می با نمایش فیلم «ما و من» ساخته‌ی «میشل گوندری» از آمریکا آغاز خواهد شد و فیلم «کامیل باز می‌گردد» از فرانسه ساخته «نوئمی لووسکی» روز ۲۷ می پایان بخش این بخش از جشنواره کن خواهد بود.
این بخش غیررقابتی جشنواره‌ی کن که در سال ۱۹۶۹ و یک سال پس از اعتراضات دانشجویی در فرانسه راه‌اندازی شد، امسال «ادواردو واین تروپ» را بر صندلی ریاست هیات‌داوران خواهد دید.
از جمله فیلم‌های حاضر در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره‌ی کن می‌توان به فیلم «سه» از اروگوئه، «پادشاه خوک‌ها» از کره‌جنوبی، «تفریحات خطرناک» از چین، «ارنست و سلستین» از فرانسه، «فوگو» از کانادا،‌ «دارودسته‌های واسیپور» از هند، «نوزاد پنهان» از آرژانتین، «خیر» از شیلی، «عملیات آزادسازی» از سوئیس، «اتاق شماره ۲۳۷» از آمریکا، «عقب بایست» از فرانسه و «رویا و سکوت» از اسپانیا اشاره کرد.
شصت‌وپنجمین جشنواره‌ی فیلم کن به عنوان معتبرترین رویداد سینمایی جهان طی روزهای ۱۶ تا ۲۷ می (۲۷ اردیبهشت تا ۷ خرداد) برگزار خواهد شد. امسال «نانی مورتی»، کارگردان سرشناس ایتالیایی رییس هیات‌داوران بخش بین‌الملل برای اعطای نخل طلا خواهد بود. وی در سال ۲۰۰۱ با فیلم «اتاق پسر» جایزه نخل طلا و فیپرشی را از کن گرفت.
امسال فیلم «قلمروی طلوع‌ ماه» ساخته‌ی «وس اندرسون» در افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی کن نمایش خواهد یافت. این فیلم با نقش‌آفرینی «بروس ویلیس»، «تیلدا سوئینتون» و «بیل مورای» داستان زوج جوانی است که از محل زندگی‌شان متواری می‌شوند و ساکنان محلی را وامی‌دارند تا به دنبال آنها بگردند. «قلمروی طلوع ماه» محصول کمپانی فوکوس است که فیلم‌نامه‌ی آن را «وس اندرسون» به همراه «رومن کوپولا» نوشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر