۱۳۹۱ فروردین ۲۴, پنجشنبه

اجرای طرح غیر انسانی تامین دارو و درمان با هزینۀ خود زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت کرج


به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان از ”فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران”به اجرا در آوردن طرح غیر انسانی تامین دارو با هزینۀ زندانیان سیاسی و عادی در زندان گوهردشت کرج
طرح غیر انسانی که پس از تعطیلات عید نوروز عملا در زندان گوهردشت کرج به اجرا در آمده است مبنی بر اینکه زندانیان سیاسی و عادی خود باید داروهایشان را تامین نمایند و بهداری زندان هیچگونه دارویی بدون پرداخت مبلغ آن در اختیار زندانیان قرار نخواهد داد.
طرح غیر انسانی زندانبانان ولی فقیه در زندان گوهردشت کرج به قرار زیر می باشد؛ زندانیانی که کارت بانکی خاص زندان را دارند و خانواده های آنها برای تامین حداقل نیازهایش مانند غذا و غیره مبالغی پول به حساب آنها واریز می کنند.قبل از گرفتن دارو مبلغ مربوطه از حساب بانکی آنها برداشت می شود اما زندانیانی که به اندازۀ کافی در حساب آنها پول موجود نمی باشد و نیاز به دارو دارند. پزشک مربوطه نسخه را می نویسد و به رابط بهداری زندان و هر بند داده می شود.رابط بهداری زندان هر بند این نسخه را باید در اختیار نگهبانی درب اصلی قرار میدهد. سپس زندانی باید با خانواده اش تماس گرفته و از آنها بخواهد که نسخه را از درب اصلی نگهبانی زندان بگیرد و دار را تامین نماید. خانواده زندانی باید دارو را تامین کند و در اختیار نگهبانی درب اصلی زندان قرار دهد تا در اختیار رابط بهداری هر بند قرار گیرد و از آن طریق در اختیار زندانی. تعداد زیادی از خانواده های زندانیان در شهرستانهای مختلف که صدها کیلومتر از کرج فاصله دارند زندگی می کنند و تردد آنها زمان زیادی می برد و هزینۀ سنگینی بر دوش خانواده قرار می دهد.
از طرفی دیگر به زندانیان اعلام شده است که قرار است از اول خرداد ماه معاینات پزشکی در قبال دریافت پول صورت خواهد گیرد.
اکثر زندانیان زندان گوهردشت کرج بخصوص زندانیان عادی به دلیل اینکه از اقشار فقیر جامعه می باشند خانواده هایشان قادر به تامین مالی آنها نیستند و عملا نمی توانند پول داروها را پرداخت نمایند . این مسئله باعث خواهد شد که جان زندانیان بیمار در معرض خطر جدی قرار گیرد.
این طرح غیر انسانی که در زندان گوهردشت کرج آغاز شده است قرار است به سایر زندانها گسترش یابد.
سیاستهای اعدام و اعمال سرکوبگرانه علیه مردم و زندانیان سیاسی توسط علی خامنه ای گرفته می شود و توسط صادق لاریجانی (میر غضب ولی فقیه) و منصوب وی در قوۀ قضاییه و از جنایتکاران علیه بشریت تایید و به اجرا گذاشته می شود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،محروم کردن زندانیان سیاسی و عادی از دارو و درمان توسط ولی فقیه علی خامنه ای را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر