۱۳۹۰ اسفند ۱, دوشنبه

ایمیل‌ها دوباره بدون اطلاع قطع شد


قطعی دسترسی به سرویس‌های ای‌میل از سوی کاربران ایرانی طی ۱۰ روز اخیر به مرحله دوم وارد شده و همچنان کسانی که باید دلایل این قطعی‌ها را ذکر کنند، سکوت‌ اختیار کرده‌اند.
به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان از دیگربان؛ سایت «الف» نوشته از روز دوشنبه (اول اسفند) سرویس «جی‌میل و یاهو برای اکثر کاربران ایرانی کاملا کند یا بلااستفاده شده است.»
خدمات پست الکترونیک هفته گذشته نیز کند شده بود که مورد اعتراض کاربران و رسانه‌ها قرار گرفت٬ اما نه مسئولان مخابرات و نه مسئولان امنیتی پاسخی درباره مشکل ایجاد شده ارائه ندادند.
«الف» نوشته است: «ظاهرا کسانی که در قطع سرویس پست الکترونیک دست دارند از ابعاد وسیع ضد امنیتی و ناراضی سازی کارشان اطلاعی ندارند.»
سایت «خبرآنلاین» هم نوشته است: «دسترسی کاربران ایرانی باز هم به روی ایمیل‎‌ها محدود شد و طبق معمول مسئولان امر نیز پاسخگو نیستند.»
به نوشته این سایت «خدمات پست الکترونیک که تازه از وضع نامطلوب هفته گذشته کمی فاصله گرفته بود دوباره بدون اطلاع و در نظر گرفتن ارزشی برای کاربران محدود شده است.»
آن‌طور که «خبرآنلاین» گزارش کرده است: «پورت‌های VPN و همچنین پروتکل HTTPS بسته شده و استفاده از اینترنت با مشکلات متعددی روبرو شده است.»
سایت «تابناک» نیز نوشته است: «باز هم ای‌میل قطع شد؛ اصلا وقتی اینترنت ابزار جاسوسی باشد، طبیعی است که نیاز به جایگزین دارد و بناچار جایگزین هم تفاوت‌های بسیاری خواهد داشت.»
این سایت از مقام‌های مسئول پرسیده است: «براستی اگر این سرویس‌های اینترنتی سالم نیستند، چرا تا روز گذشته فعال بودند و اصلا چه دلیلی هست که دوباره تا چند دقیقه، ساعت و یا روز دیگر فعال شوند؟»
به نظر می‌رسد اختلال‌های گسترده در دسترسی ۳۰ میلیون کاربر ایرانی به اینترنت در دو هفته اخیر بی‌ارتباط با رقابت‌های سیاسی در آستانه برگزاری انتخابات ۱۲ اسفند مجلس نباشد.
تیم احمدی‌نژاد که دو قطبی احمدی‌نژاد‌ـ‌سپاه را جایگزین دوقطبی احمدی‌نژاد‌-هاشمی کرده است٬ قصد دارد با اختلال‌های گسترده در اینترنت٬ سپاه را مسئول آن معرفی کند.
سپاه پاسداران در حال حاضر بزرگ‌ترین سهام‌دار شرکت مخابرات ایران است و طی دو سال گذشته تلاش کرده تمام ارتباط‌های مخابراتی در ایران را در دست بگیرد.
تیم احمدی‌نژاد که برای نخستین‌بار در جریان نابسامانی بازار سکه و ارز از دوقطبی احمدی‌نژاد‌ـسپاه استفاده کرد و این نیروی نظامی را به طور تلویحی مسئول نابسامانی‌های بازار اعلام کرد٬ به نظر می‌رسد قصد دارد این‌بار سپاه را مسئول اختلال‌های اینترنتی معرفی کند.
در عین حال برخی کار‌شناسان فنی تلاش جمهوری اسلامی برای راه‌اندازی «شبکه ملی اینترنت» را هم یکی از عوامل اختلال‌های اخیر در اینترنت می‌دانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر