۱۳۹۰ بهمن ۲۵, سه‌شنبه

تداوم اعتصاب غذای دو هنرمند آذربایجانی در بند ۳۵۰ اوین

 اعتصاب غذای اسماعیل برزگر و رسول حیدر‌زاده، دو هنرمند آذربایجانی در بند ۳۵۰ اوین وارد هفته سوم شد. 

اسماعیل برزگر و رسول حیدر‌زاده، دو موزیسین آذری که به اتهامات امنیتی بهار امسال بازداشت شده‌اند، به دلیل نقض بارز حقوق اولیه یک زندانی از سیزدهم بهمن ماه دست به اعتصاب غذا زده‌اند و به دلیل بی‌توجهی مقامات زندان اوین در وضع نامناسبی به سر می‌برند به گونه‌ای که زندانیان بند ۳۵۰ نگران جان آن‌ها هستند. 

رسول حیدر‌زاده، خواننده موسیقی مقامی آذربایجانی و اسماعیل برزگر نوازنده کلارینت که در دو شهر تبریز و باکو به فعالیت در زمینه موسیقی مشغول بوده‌اند؛ خرداد گذشته توسط اداره اطلاعات سپاه در تبریز بارداشت شده و مورد شکنجه‌های شدید جسمی و روحی قرار گرفتند. آن‌ها سپس به بند دو-الف سپاه منتقل شدند و پس از شش ماه به دادگاه برده شده و در محاکمه‌ای که در کمتر از پنج دقیقه برگزار شد به اتهام تبانی و تجمع بر ضد امنیت ملی و جاسوسی هرکدام به هفت سال زندان محکوم شدند.

این دو زندانی سیاسی از حق داشتن وکیل مدافع محروم بوده و هستند و مرحله تجدیدنظر خواهی محکومیتشان نیز بدون حضور وکیل هم اکنون در حال انجام است. 

برزگر و حیدرزاده در اعتراض به صدور حکم غیرعادلانه و روند غیرقانونی صدور حکم از ۱۳ بهمن ماه امسال دست به اعتصاب غذا زده‌اند و در تمام روزهای گذشته بار‌ها به دلیل افت شدید فشار و از حال رفتگی به بهداری اوین و بیمارستان طالقانی منتقل شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر