۱۳۹۰ اسفند ۹, سه‌شنبه

آمریکا دریافت اسکار را به اصغر فرهادی تبریک گفت


ویکتوریا نولند، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، روز دوشنبه دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را به اصغر فرهادی، کارگردان «جدایی نادر از سیمین» تبریک گفت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، خانم نولند گفته است: این نخستین فیلم ایرانی است که برنده اسکار می شود و من از جانب همه به اصغر فرهادی تبریک می گویم.
سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا اضافه کرده است:« این فیلمی است که واقعا به جهان تصویری ارزشمند از زندگی در ایران ارائه می کند. ما این موفقیت را به او تبریک گفته و پویندگی و عظمت تاریخی صنعت سینمای مستقل ایران را تحسین می کنیم.»
فیلم «جدایی نادر از سیمین» یکشنبه هفتم اسفندماه برنده جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان اسکار شد. اصغر فرهادی که فیلم او به عنوان نخستین فیلم ایرانی در دو رشته در اسکار امسال نامزد دریافت جایزه بود، جایزه بهترین فیلم خارجی را از دستان سندرا بولاک دریافت کرد.
کسب نخستین جایزه اسکار برای سینمای ایران توسط فیلم «جدایی نادر از سیمین» اثر اصغر فرهادی، با استقبال شمار زیادی ازهنرمندان و فعالان سیاسی روبه روشد.
عزت الله انتظامی، بازیگرسینما، در این زمینه گفته است: این افتخار را با دل و جانم به ملت ایران، بزرگان، هنرمندان ، سیاستمداران و هر کسی که در ایران زندگی می‌کند تبریک می‌گویم.
رسانه های نزدیک به اصلاح طلبان گزارش داده اند که ۵۴ زندانی سیاسی ایران نیز موفقیت فیلم «جدایی نادر و سیمین» را تبریک گفته اند.
آقای فرهادی جایزه اسکار خود را نیز همچون خرس طلایی جشنواره برلین و جایزه گلدن گلوب به مردم ایران تقدیم کرد و در سخنان کوتاه خود در مراسم اسکار فرهنگ دوستی و صلح‌طلبی آنها را ستود.
وی در عین حال در اظهاراتی پس از پایان مراسم اسکار، سیاستمداران را مخاطبان سینما ندانست و تأکید کرد که فیلم او حاوی پیام‌هایی برای مردم است و نه سیاستمداران.
آقای فرهادی همچنین عنوان کرد که دولت ایران چندان یکدست نیست و در اتفاقاتی هم که پیش از این برای این فیلم روی داده، برخی از موفقیت‌های این فیلم ناراحت بودند، برخی سکوت کردند و برخی هم خوشحال بودند.
وی نتیجه گرفت که در دستگاه دولتی ایران افراد متفاوتی هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر