۱۳۹۰ بهمن ۱۵, شنبه

یک جوان دیگر در شوش تحت شکنجه کشته شد

محمد کعبی فرزند جاسم ،جوان اهل شوش که کمتر از دو هفته پیش به دست نیروهای اداره اطلاعات در این شهر بازداشت شده بود روز پنجشنبه گذشته سیزدهم بهمن ماه زیر شکنجه کشته شد.

بنا به گزارش ارسالی کُردپا ، یک کارمند ستاد خبری اداره اطلاعات شوش در تماس با خانواده کعبی ضمن اعلام این خبر به آنها اخطار کرده که از برپایی مراسم عزاداری خودداری کنند. به گفته شخص تماس گیرنده جنازه محمد را کارمندان ادراه اطلاعات در مکانی دفن کرده‌اند و نیازی به مراجعه برای دریافت جنازه و دفن و برپایی مراسم عزا وجود ندارد.
محمد کعبی چندی پیش به همراه خواهر خود خدیجه و پدرش جاسم کعبی در منزل مسکونی خود در محله احمد آباد دستگیر شده بودند.
با انتشار خبر مرگ محمد کعبی در شوش ،سایر محله های عرب نشین این شهر با بر پایی مراسم یزله و پایکوبی ضمن ابراز همدردی با خانواده کعبی خواستار پیگیری عاملان مرگ این جوان در اداره اطلاعات این شهر شده اند.
پیش از این نیز دوجوان دیگر به نام‌های ناصر آلبوشوکه درفشان (۲۰ ساله) در روز یازدهم بهمن ماه زیر شکنجه نیروهای اداره اطلاعات اهواز جان سپرده و قبل از او نیز رضا مغامسی در بازداشتگاه اداره اطلاعات دزفول کشته شده بود.
به گفته‌ی منابع محلی، فعالان اهوازی از سکوت محافل اپوزیسیون ایرانی داخل و خارج از کشور نسبت به سکوت در برابر این شیوه عملکرد نیروهای امنیتی حکومت اسلامی ایران انتقاد کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر