۱۳۹۱ بهمن ۲۲, یکشنبه

نگرانی از وضعیت ارژنگ داودی در پی انتقال به سلول انفرادی


ارژنگ داودی زندانی سیاسی تبعید شده به زندان بندر عباس بدلایل نامعلومی به سلول انفرادی منتقل شده است و از وضعیت وی اطلاعی در دست نیست.
بنا به اطلاع گزارشگران ، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ارژنگ داودی زندانی سیاسی که بیش از ۱۰ سال را در زندان سپری کرده است، روز ۱۸ بهمن ماه از سوی ریاست زندان احضار و سپس بدون ذکر هیچ دلیل مشخص به سلول انفرادی زندان بندر عباس منتقل گردید.
یکی از بستگان این زندانی سیاسی به گزارشگر هرانا گفت: "تا جایی که ما متوجه شدیم علت انتقال وی به سلول انفرادی نزدیک شدن به ایام ۲۲ بهمن می‌باشد."
وی ادامه داد: "پیش‌تر نیز در زندان رجایی شهر کرج در مناسبتهای این گونه مسئولین وی را به سلول افرادی منتقل می‌کردند. آقای داودی در اعتراض به اینگونه برخورد‌ها غالبا دست به اعتصاب غذا می‌زند و در مدت نگهداری در سلول انفرادی از خوردن هرگونه غذایی خودداری می‌کند."
لازم به یاد آوریست، ارژنگ داودی اوایل تیر ماه سال جاری از بند ۱۲ زندان رجایی شهر کرج به انفرادیهای بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و پس از ۱۲۷ روز انفرادی در این بند به زندان بندر عباس تبعید شده است.
ارژنگ داودی در مدتی که در بند ۲۰۹ بسر برد، بدلیل اعتصاب غذا سه شب را در بیمارستان قمر بنی هاشم تهران بستری گردید.
گفتنی است، سلولهای انفرادی زندان بندر عباس به بند ویژه شهرت دارد و زندانیانی که قوانین و مقررات داخلی را زیر پا می‌گذارند در این بند تحت آزار و اذیت بدنی قرار می‌گیرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر