۱۳۹۱ بهمن ۱۶, دوشنبه

مخالفت مسئولان با مرخصی درمانی مهدی خدایی


مسئولان به تازگی با مرخصی درمانی مهدی خدایی، فعال دانشجویی و حقوق بشر که در بند ۳۵۰ زندان اوین محبوس است؛ مخالفت نموده‌اند.
بنا به اطلاع گزارشگران  ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پی‌گیری‌های مهدی خدایی و خانواده‌ی وی جهت اخذ مرخصی، در حالی پس از گذشت قریب به سه سال بی‌نتیجه بوده است که مسئولان به تازگی با درخواست مرخصی درمانی وی هم مخالفت نمودند.
این زندانی سیاسی که با مشکلات جدی دهان و دندان روبه‌روست، بایستی به دندانپزشک مراجعه کند، اما دادستانی با خروج وی از زندان جهت درمان هم موافقت نمی‌کند.
وی از اسفندماه  سال ۸۸ بدون حتی یک روز مرخصی، در زندان اوین محبوس است.
مهدی خدایی، دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد شهر ری و از اعضای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در تاریخ ۱۲ اسفند ماه ۸۸ و در پی هجوم گسترده و هماهنگ نیروهای سپاه پاسداران به منازل اعضا و همکاران مجموعه، بازداشت و متعاقباً به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شد.
این زندانی سیاسی در دادگاهی که پس از ماه‌ها بلاتکلیفی در شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد، به اتهام "عضویت و فعالیت در تشکیلات مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران" با هدف "اخلال در امنیت کشور" و "فعالیت تبلیغی بر علیه نظام جمهوری اسلامی" به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.
مضاف بر این وی پیش از آن نیز از سوی قاضی صلواتی به تحمل ۴ سال محکوم شده بود که با احتساب این دو پرونده و بنا بر رای دادگاه تجدیدنظر تهران در مجموع به تحمل ۷ سال حبس تعزیری محکوم است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر