۱۳۹۱ اسفند ۷, دوشنبه

یک زندانی سیاسی کرد در زندان زاهدان دست به اعتصاب غذا زد


 امیر طالب مرهم زندانی سیاسی کرد در زندان مرکزی زاهدان بدلیل کارشکنی‌های مستمر مسئولین در روند آزادی و مرخصی‌اش دست به اعتصاب غذا زده و به قرنطینه زندان منتقل گردید.
بنا به اطلاع گزارشگران  ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امیر طالب مرهم که پدر خود «باپیر» را در زمانی که در زندان بوده از دست داده و پیش‌تر با آزادی مشروط وی چندین بار مخالفت شده بود، در اعتراض به کارشکنی مسئولین در موافقت با آزادی مشروط و مرخصی از امروز دست به اعتصاب غذا زد.
مسئولین زندان نیز بجای رسیدگی به وضعیت و خواستهای این زندانی سیاسی، وی را به بند قرنطینه زندان مرکزی زاهدان منتقل نمودند.
وی در ۴ مردادماه ۱۳۸۸ توسط اطلاعات سپاه به اتهام ارتباط با شبکه‌های ماهواره‌ای بازداشت شده و بعد از ۳ روز به وزارت اطلاعات تحویل داده می‌شود.
این زندانی سیاسی پس از ۲ ماه که در بازداشت‌گاه وزارت اطلاعات تحت فشار قرار گرفته بود به اتهام هواداری از احزاب کردی و خرید و فروش اسلحه غیرمجاز به ۶ سال حبس در تبعید زندان مرکزی زاهدان محکوم می‌شود.
وی پس صدور حکم به زندان ارومیه منتقل شده و پس از ۷ ماه، زمانی که حکمش مورد تایید دادگاه تجدید نظر قرار می‌گیرد به زندان مرکزی زاهدان تبعید می‌شود.
پس از انتقال این زندانی ۳۰ ساله کرد به زندان زاهدان خانواده وی دیگر امکان ملاقات با وی را بدست نمی‌آورند و پدر وی نیز در طی این مدت فوت می‌کند.
یکی از نزدیکان این زندانی سیاسی که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: "پیش‌تر با وجود موافقت چندین باره شورای انضباطی زندان، باممانعت دادستان ارومیه برای آزادی مشروط وی، امیر نتوانست از این حق استفاده نماید. اینک نیز که تمام مراحل مرخصی برای او فراهم شده، بازهم دادستان ارومیه در این امر کارشکنی می‌کند."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر