۱۳۹۱ اسفند ۱, سه‌شنبه

برگزاری دادگاه علی معزی بدون حضور وی


دادگاه علی معزی زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین بدون حضور وی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.
بنا به اطلاع گزارشگران  ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه دادگاه علی معزی زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین روز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه بدون حضور وی برگزار شد.
در طی این جلسه که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شده بود وکیل مدافع علی معزی حضور داشته و به دفاع از موکل خود پرداخت.
وکیل مدافع در طی دفاعیات خود بیان داشت: "برای همه موارد اتهامی، ایشان دردادگاه کرج یکبار محکوم شده و حکم نیز اجرا شده است. چرا باید برای‌‌ همان موارد، دوباره محاکمه شود. ایشان ۷ ماه پس ازآزادی از زندان زمانی که موضوع درمان بیماری حاد خود را پیگیری می‌نمود، مجددا دستگیرشده است."
علی معزی در خصوص علت عدم شرکت خود در جلسه دادگاه انقلاب طی پیامی که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته گفت:
بسم الله الرحمن الرحیم
ازآنجا که این محاکم، فرمایشی و مجرم بوده و مرتکب قتل‌های ناحق، می‌باشند. اینجانب علی معزی برای رضای وجدان خویش ورضای خدا وخلق، دراین محاکم حاضر نخواهم شد، هر حکمی هم دادند به وکیل ابلاغ کنند.
علی معزی که از مهر ماه سال جاری تا کنون از انجام ملاقات محروم می‌باشد، این هفته نیز در روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه با وجود حضور بستگانش در سالن ملاقات، از انجام ملاقات محروم بوده است.
همچنین دادستان از انجام مراحل درمان وی وآزمایش سونوگرافی ایشان که درتاریخ شنبه ۲۸ بهمن ماه نوبت بیمارستان داشتند، جلوگیری به عمل آورده و در روند درمان وی کارشکنی می‌کند.
گفتنی است، علی معزی به سرطان مثانه مبتلا می‌باشد و در هنگام بازداشت در حال انجام دوره درمان پزشکی خود بود که بازداشت وی موجب ناتمام ماندن روند درمانی وی گردید و مسئولین زندان تاکنون هیچ‌گونه اقدامی برای درمان این زندانی سیاسی انجام نداده‌اند.
علی معزی از خردادماه ۹۰ تاکنون در بازداشت موقت به سر می‌برد و ۷ ماه را در بندهای ۲۰۹ و ۲۴۰ زندان اوین سپری کرده است.
پرونده وی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام محاربه و هواداری از سازمان مجاهدین در حال رسیدگی می‌باشد.
معزی که حدود سه ماه و نیم را در انفرادی گذرانده به اتهام شرکت در مراسم یادبود محسن دکمه‌چی، علی صارمی و جعفر کاظمی بازداشت شده بود.
جعفر کاظمی و علی صارمی، بیش از یک سال پیش در زندان اوین اعدام شدند و محسن دکمه‌چی نیز پس از ابتلا به بیماری سرطان در زندان رجایی شهر کرج و بدلیل عدم اعطای مرخصی استعلاجی بموقع جهت مداوا، درگذشت.
لازم به یادآوریست، پیش از این نیز دادگاه انقلاب کرج، علی معزی را در پاییز ۸۷ به اتهام دیدار با همسر و ۲ تن از فرزندانش در اشرف به ۲ سال زندان محکوم کرده بود که وی حبس خود را در زندان رجایی شهر کرج سپری نمود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر