۱۳۹۱ اسفند ۹, چهارشنبه

تبعید دو زندانی سیاسی از بند ۳۵۰ زندان اوین


محمدرضا حسینی و اصغر محمودیان دو زندانی سیاسی بند ۳۵۰ اوین به ترتیب به زندان بندرعباس و سمنان تبعید شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اصغر محمودیان، زندانی سیاسی ۶۰ ساله و از بازداشت‌ شدگان اعتراضات دی‌ماه ۸۸ طی هفته جاری از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان سمنان تبعید شد.
وی که به همراه همسرش "کفایت ملک محمدی" بازداشت شده بود از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به تحمل ۶ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان شهر سمنان محکوم شد.
همسر وی نیز که بیش از ۶۰ سال سن دارد، حدود ۳ سال است که بدون مرخصی در بند زنان زندان اوین نگهداری می‌شود و پیش‌تر در‌‌ همان شعبه دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
گفتنی است، اصغر محمودیان به دلیل کهولت سن در وضعیت جسمی خطرناکی بسر می‌برد و اکنون در زندان سمنان با زندانیان عادی و خطرناک همبند شده است.
محمدرضا (میثم) حسینی جوان ۲۲ ساله، دیگر زندانی تبعیدی از بند ۳۵۰ که اول اسفند ماه سال جاری به زندان بندر عباس در میان زندانیان عادی و خطرناک منتقل شد، تنها ۶ ماه از محکومیتش باقی مانده است.
وی که در هنگام بازداشت دوران خدمت سربازی اجباری خود را سپری می‌کرد در دادگاه انقلاب به تحمل ۲ سال زندان که ۶ ماه آن تبعید در زندان بندرعباس می‌باشد محکوم گردید.
یکی از بستگان وی که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: "با تبعید وی به زندان بندرعباس و بدلیل دوری راه ما دیگر نمی‌توانیم به ملاقاتش برویم."
موضوع تبعید زندانیان به شهرستان‌ها و نگهداری آنان دربندهای عادی با زندانیان خطرناک، یکی از روشهای اعمال فشار روحی بر زندانیان سیاسی و خانواده‌های آنان شده است و علی رغم اعتراضات خانواده‌ها به سیستم قضایی، هیچگونه ترتیب اثری داده نمی‌شود.
گفتنی است، ارژنگ داودی نیز اوایل تیر ماه سال جاری از بند ۱۲ زندان رجایی شهر کرج به انفرادیهای بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و پس از ۱۲۷ روز انفرادی در این بند به زندان بندر عباس تبعید شده است. وی از تاریخ ۱۸ بهمن ماه سال جاری در انفرادی بسر می‌برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر