۱۳۹۱ اسفند ۲, چهارشنبه

محمد سیف‌زاده، وکیل دادگستری به شش سال حبس تعزیری محکوم شد


خبرگزاری  شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران روز گذشته پس از چندین جلسه تعویق دادگاه سرانجام رای خود را صادر کرد و محمد سیف‌زاده وکیل سر‌شناس حقوق بشری را به شش سال حبس محکوم کرد.

بنا به اطلاع گزارشگران  ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر که روز گذشته از بیمارستان به سالن ۱۲ بند ۴ بازگشته بود صبح امروز حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب را در زندان دریافت کرد.
محمد سیف‌زاده اخیرا به دلیل ابتلا به خونریزی کلیه به بیمارستان منتقل شده بود و روز گذشته علی رغم اینکه درمان وی کامل نشده بود به زندان رجایی شهر بازگردانده شد و صبح امروز چندتن از ماموران به احضار وی به اجرای احکام زندان حکم صادره از سوی شعبه 15 را به وی در زندان ابلاغ کردند.

محمد سیفزاده به شرط دریافت نسخه ای از دادنامه حکم صادره را امضا کردو علی رغم قول مساعد ماموران دادنامه به وی تحویل داده نشد.

محمد سیف‌زاده که هم اکنون محکومیت ۲ سال حبس خود را بر اساس رای نهایی شعبه ۵۴ تجدید نظر تحمل می‌کند به دلیل نوشتن مقالات و امضا بیانیه‌های گروهی از داخل زندان در خصوص مرگ عزت الله سحابی و هدی صابر و همچنین نوشتن نامه‌ای به محمد خاتمی از داخل زندان متهم به «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» شده و قاضی صلواتی وی را بر اساس این اتهام به شش سال حبس دیگر محکوم کرد.

در صورت تائید حکم اخیر، وی می‌بایست هشت سال حبس تعزیری را با شرایط وخیم جسمی و کهولت سن در یکی از بد‌ترین زندانهای کشور تحمل نماید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر