۱۳۹۱ تیر ۱۶, جمعه

اخراج میثاق افشار، دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی تهران


میثاق افشار، دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی تهران و از اعضای جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی پس از ۸ ترم تحصیل از این دانشگاه اخراج شد.
به گزارش جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، اخراج این دانشجوی بهائی با نامه‌ای به امضای سید جلال طباطبایی، معاون اجرایی سازمان سنجش به معاون شورای انضباطی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی مبنی بر لغو پذیرش این دانشجو صورت گرفته است که در اردیبهشت ماه ۹۱ این دانشجو بطور رسمی از دانشگاه اخراج و از سایت سامانه دانشگاه خارج شد. (مدارک اخراج وی در انتهای خبر ضمیمه شده است.)
طی نامه معاونت سازمان سنجش به شماره ۱۰۰۱۲/ دم به تاریخ ۲۲ اسفند ماه ۹۰ ذکر شده که «صلاحیت عمومی این دانشجو از سوی هسته مرکزی پذیرش دانشجو سازمان سنجش رد شده است.» و در نامه شماره ۴۶/۱/م مورخ ۳۰ فروردین ۹۱ از سوی زهره حبیبی با اشاره به «رد صلاحیت عمومی و لغو پذیرش کنکور»، حکم اخراج به این دانشجو ابلاغ شده است.
در پی مراجعات این دانشجو به هسته مرکزی سازمان سنجش اعلام شده است که «این حکم در پی دستور مستقیم وزارت اطلاعات ابلاغ شده است.»
میثاق افشار از معدود دانشجویان بهائی راه یافته به دانشگاه در مقطع کار‌شناسی است که در سال ۸۷ در کنکور سراسری شرکت و در رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران پذیرفته شد.
این در حالی است که این دانشجوی محروم از تحصیل روز ۲۶ بهمن سال ۸۹ ساعت ۲ بامداد با حضور مأمورین امنیتی در منزل و ضبط وسایل شخصی‌اش بازداشت شد و مدت ۲۸ روز را در بند ۲۴۰ زندان اوین به سر برد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر