۱۳۹۱ تیر ۲۵, یکشنبه

وخامت حال اسماعیل برزگری زندانی سیاسی در پی اعتصاب غذا


 وضعیت جسمانی اسماعیل برزگری زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین به دلیل اعتصاب غذا در زندان رو به وخامت رفته است.
به گزارش کلمه، این دندانپزشک زندانی برای هشتمین بار در اعتراض به وضعیت خود در زندان دست به اعتصاب غذا زده که در نتیجه طی روزهای گذشته حال او رو به وخامت گراییده و بارها به بهداری زندان اوین منتقل شده است.
بر اساس این گزارش اسماعیل برزگری به اتهام اقدام علیه امنیت ملی توسط قاضی پیرعباسی رییس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۷ سال و ۶ ماه حبس محکوم شد که تا کنون برای اعتراض به حکم خود ۸ بار اعتصاب غذا کرده که این عتصاب غذای طولانی، صدمات جبران ناپذیری به سلامت او زده اند.
این زندانی سیاسی از روز ٩تیرماه ١٣٩۱طی اعلام رسمی به مقامات قضائی و زندان دست به اعتصاب غذا زده است. برزگری در گذشته بعضا ۴۸ روز، ۳۸ روز، ۲۵ روز، ۱۵ روز را در اعتصاب بسر برده و اخرین بار ۱۱ روز در کما بوده است.
مقامات دادستانی پس از هربار اعتصاب غذای این زندانی سیاسی قول داده اند تا پرونده را بار دیگر مورد رسیدگی قرار دهند، عهدی که تا کنون براورده نشده است.
اسماعیل برزگری در تاریخ ۱۸ اردیبشهت ۱۳۹۰ در شهرستان تبریز توسط اطلاعات سپاه بازداشت و به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شد و مدت ۶ ماه را درسلولهای انفرادی گذراند.
این زندانی سیاسی ۱۵ ماه از حبس خود را گذرانده و اتهام جاسوسی، قوم گرایی و پان ترکیسم مندرج در پرونده اش را هرگز قبول نکرده است. او خود را یک ایرانی معتقد به تمامیت ارضی می داند و در بند ۳۵۰ برای نشان دادن تعلق خود به ملت و فرهنگ ایران در مراسمات پاسداشت شهدا حضور داشته و از آنجائیکه هنرمند در زمینه آواز است همواره به سرودن ترانه های ملی همچون “ایران سرای من” پرداخته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر