۱۳۹۱ تیر ۲۰, سه‌شنبه

نصور نقی‌پور، روزنامه نگار جهت اجرای حکم هفت سال حبس بازداشت شد


در پی تائید حکم هفت سال حبس تعزیری برای نصور نقی‌پور، روزنامه نگار ساکن قزوین نامبرده جهت اجرای حکم روز گذشته بازداشت شد.
بنا به اطلاع گزارشگران ، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این روزنامه نگار پس از تائید محکومیتش از سوی دادگاه تجدید نظر استان تهران روز گذشته برای اجرای حکم به دادسرای مستقر در زندان اوین احضار و در آنجا بازداشت و روانه بند ۳۵۰ زندان اوین شد.
نصور نقی‌پور که هیچگونه عضویتی در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران نداشته است صرفا به دلیل طراحی وب سایت هرانا در یازدهم اسفند ماه سال ۸۸ توسط اطلاعات سپاه بازداشت و روانه بند ۲ – الف شد.
نصور نقی‌پور روزنامه نگار و فعال حقوق بشر از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی پیر عباسی به اتهام عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و تبلیغ علیه نظام به هفت سال حبس تعزیری محکوم شد، و این حکم عینا در دادگاه تجدید نظر استان نیز تائید و به نامبرده ابلاغ شده است.
نصور نقی‌پور ۲۹ ساله و دانشجوی رشتهٔ فناوری اطلاعات و پژوهشگر آزاد فلسفه و اندیشه سیاسی است که مدیریت یک سایت آرشیو مقاله فارسی در زمینه‌های علوم انسانی را بر عهده داشته است.
این روزنامه نگار و فعال حقوق بشر پس از تحمل ۱۱۰ روز انفرادی در بند ۲ - الف زندان اوین در ۳۰ خرداد ماه سال ۸۹ با تودیع وثیقه صد میلیون تومانی به صورت موقت از زندان آزاد شده بود.
او از چهره‌های قدیمی وب فارسی است و تا کنون کمک شایانی در جهت گسترش محتوای مفید در حوزه سایبر و بسط وبلاگنویسی انجام داده است وی هم چنین سال گذشته بدلیل فعالیت‌هایش از محل کار خود اخراج شده بود.
در سحرگاه ۱۱ اسفندماه نیروهای امنیتی حکومت ایران موجی از بازداشت فعالان حقوق بشر در ایران را آغاز کردند که با توجه به بی‌سابقه بودن، سازمان یافتگی و دارای برنامه بودن و همینطور محوریت مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در آن، در نوع خود منحصر به فرد بود.
این موج برخورد با مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران که به بازداشت ۴۶ فعال مدنی، صدور بیش از ۶۷ سال و ۳ ماه زندان، ۲۴ پرونده بلاتکلیف، ۱۰ شهروند تحت تعقیب، تعداد زیادی احضار و بازجویی، چندین میلیون جریمه نقدی، تعداد زیادی فعال مدنی از کار اخراج شده، آسیب به ۶ وب سایت و ۳۳ آدرس این تشکل و امکانات آن منتهی شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر