۱۳۹۱ مرداد ۲۵, چهارشنبه

محرومیت از کار و تحصیل یکی از فعالین سیاسی استان گیلان


حمید حدیثی فعال ملی – مذهبی، دبیر فیزیک دبیرستان‌های لاهیجان و یکی از معروف‌ترین دبیران آموزش و پرورش این شهرستان ممنوع التدریس شد و از تحصیل نیز محروم گردید.
بنا به گزارش سایت ملی – مذهبی، اداره گزینش آموزش و پرورش لاهیجان طی نامه‌ای به وی اطلاع داده که دیگر اجازه تدریس ندارد. حمید حدیثی همچنین پس از یک ترم تحصیل در مقطع کار‌شناسی ارشد از ادامه تحصیل در دانشگاه محروم شده است. متاسفانه پیگیری‌های چند ماهه ایشان برای رفع این مشکل به نتیجه نرسیده است.
شایان ذکر است حمید حدیثی نامزد نیروهای ملی – مذهبی در انتخابات مجلس ششم بود که توانست رای اول را در شهر لاهیجان کسب کند اما با آمدن رای مناطق پیرامونی ایشان از راه یابی به مجلس بازماند.
متاسفانه مدتی است فعالان سیاسی و مدنی مستقل در شهرستان‌ها تحت فشار‌ها و محرومیت‌های مضاعف غیر قانونی قرار دارند و حقوق شهروندی و قانونی آن‌ها به سادگی زیر پا گذاشته می‌شود و اعتراض‌های آنان هم به جایی نمی‌رسد.
آقای حمید حدیثی نیز طی ماه‌های گذشته به شدت تحت فشار بوده واین روند در ‌‌نهایت به ممنوع التدریس شدن و ممانعت از ادامه تحصیل ایشان منجر شده است.
بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:
•    بند ۱ ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هیچکس را نمی‌توان بمناسبت عقایدش مورد مزاحمت اخافه قرار داد.
•    بند ۲ ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هر کس حق آزادی بیان دارد. این حق شامل آزادی تفحص و تحصیل و اشاعه اطلاعات و افکار از هر قبیل بدون توجه به سر حدات خواه شفاهاً یا بصورت نوشته یا چاپ یا بصورت هنری یا به هر وسیله دیگر به انتخاب خود می‌باشد.
•    ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر فردی حق آزادی عقیده و بیان دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر