۱۳۹۲ فروردین ۱۰, شنبه

مهدی فراحی شاندیز، زندانی سیاسی، هفته‌ها در انفرادی اوین نگهداری شده است


 مهدی فراحی شاندیز، فعال حقوق کارگران و معلمان که در حال سپری کردن دورهٔ محکومیت سه‌ سالهٔ خود در زندان اوین است، در ماه‌های اخیر، در دو نوبت و مجموعا بیش از دو ماه را در سلول‌های انفرادی این زندان گذرانده است.
بنا به گزارش بامدادخبر، فراحی شاندیز که از دی‌ماه سال ۹۰ در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می‌برد، روز یازدهم دی‌ماه سال ۹۱ و به دنبال سر دادن شعارهای اعتراضی در این بند، به مدت بیست روز به انفرادی تنبیهی منتقل شد و پس از پایان این مدت، به جای بند ۳۵۰ که در آن زندانیان سیاسی نگهداری می‌شوند به سالن ۱۰ اندرزگاه ۸ که محل نگهداری زندانیان عادی است انتقال داده شد.
اما دورهٔ دوم انفرادی این زندانی سیاسی در نیمهٔ بهمن‌ماه آغاز شد و این بار تا پایان سال ۹۱ به طول انجامید.
بر اساس این گزارش، دلیل عمدهٔ فشار بر مهدی فراحی شاندیز، نافرمانی اعتراضی او نسبت به قوانین زندان عنوان شده که شامل سر دادن شعار‌هایی‌ چون "مرگ بر …"، "زنده باد آزادی" و "مرگ بر دیکتاتور"، و هم‌چنین خودداری از حضور در آمارگیری زندان بوده است.
مهدی فراحی، "پسرعموی" اعظم‌السادات فراحی همسر محمود احمدی‌نژاد است. او در یازدهم دی‌ماه ۹۰ بازداشت و برای گذراندن حکم سه سال زندان خود به دو اتهام "توهین به رهبری" و "اخلال در نظم عمومی" به زندان اوین منتقل شد و در‌‌ همان ماه‌های نخست محکومیتش نیز مدتی را در سلول انفرادی بند ۲۴۰ این زندان سپری کرد.
این زندانی سیاسی که دارای مدرک مهندسی برق از دانشگاه صنعتی اصفهان است، در فاصلهٔ اردیبهشت‌ تا بهمن ۸۸ نیز ۹ ماه را در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین سپری کرده بود. بازداشت پیشین او در ارتباط با شرکت در تجمع روز جهانی کارگر بوده است. وی یک بار نیز در سال ۱۳۸۵ در ارتباط با تجمعی در پارک لاله تهران بازداشت و زندانی شد.
نسبت فامیلی مهدی فراحی شاندیز با همسر محمود احمدی‌نژاد با وجود بازداشت‌های چندین‌بارهٔ او تا مدت‌ها مخفی مانده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر