۱۳۹۱ اسفند ۱۲, شنبه

اعتصاب غذای هجده زندانی امنیتی وارد دهمین روز شد

 هجده تن از فعالین مذهبی که به اتهام امنیتی بازداشت شدند از ده روز پیش در دو زندان رجایی شهر کرج و قزلحصار دست به اعتصاب غذا زده‌اند. 

بنا به اطلاع گزارشگران  ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شش تن از این زندانیان به اعدام محکوم شدند و ۱۲ تن دیگر نیز به حبس تعزیری محکوم شدند، اعتصاب کنندگان در اعتراض به انتقال شش زندانی محکوم به اعدام به زندان قزل حصار و بررسی مجدد پرونده و محاکمه در شرایط عادلانه شدند. 

جمشید و جهانگیر دهقانی، هادی حسینی، صدیق محمدی، حامد احمدی، کمال ملایی در زندان قزل حصار و احمد نصیری در زندان رجایی شهر از محکومان به اعدام هستند. 

هم چنین سیروس حمیدی به بیست سال حبس تعزیری، جمال سلیمانی به یازده سال حبس تعزیری، جبار حسنی به ده سال حبس تعزیری، جمال قادری به هشت سال حبس تعزیری، پرویز عثمانی به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند که در زندان رجایی شهر کرج در حال سپری نمودن دوران محکومیت خود هستند. 

گفتنی است، بهروز شاه نظری سه سال و نه ماه، طالب ملکی سه سال و پنج ماه، پوریا محمدی سه سال و سه ماه، کیخسرو شرفی‌پور دو سال و نه ماه، عامل دیادشتی نوزده ماه، ادریس نعمتی دو سال و محمد احمد شریفی دو سال و ده ماه است که بلاتکلیف در زندان رجایی شهر بسر می‌برند و دستگاه قضایی حکمی در خصوص ایشان صادر نکرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر