۱۳۹۱ بهمن ۱۱, چهارشنبه

شیرکوه معارفی زندانی سیاسی محکوم به مرگ همچنان بلاتکلیف است


 پرونده شیرکوه معارفی زندانی سیاسی زندان سقز که به اعدام محکوم شده است، همچنان در کمیسیون عفو و بخشودگی سنندج بدون جواب مانده است و وی کماکان زیر حکم اعدام بسر می‌برد.
بنا به اطلاع گزارشگران  ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شیرکوه معارفی زندانی سیاسی زندان سقز که از سوی دادگاه انقلاب به مرگ محکوم شده است، در حالی در انتظار پاسخ کمیسیون عفو بخشودگی بسر می‌برد که حکم اعدام وی کماکان پابرجا می‌باشد.
این زندانی سیاسی ۳۰ ساله، اهل بانه در نهم مهرماه سال ۱۳۸۷ دستگیر شده و از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سقز متهم به محاربه و به اعدام محکوم شد.
پرونده وی پس از اعتراض به شعبه ۴ تجدید نظر استان ارسال و این شعبه حکم را عیناً تایید نمود. در مهر ماه ۸۸ نیز دیوان عالی کشور حکم اعدام را تایید کرده و از آن زمان شیرکوه معارفی در خطر اجرای حکم اعدام بسر می‌برد.
پرونده وی سپس با تقاضای عفو، به کمیسیون عفو بخشودگی استان ارسال می‌شود و این کمیسیون تا این لحظه از هرگونه پاسخی به خانواده معارفی امتناع کرده است.
شیرکوه معارفی در فروردین ماه سال جاری نیز یکبار در اعتراض به وضعیت نامعلوم و نامشخص خود در زندان دست به اعتصاب زده و این اقدام را طی نامه‌ای به دادستان و مسئولین زندان اعلام نمود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر