۱۳۹۱ مهر ۸, شنبه

خالد حردانی به سلول انفرادی منتقل شد و دست به اعتصاب غذا زد


 خالد حردانی زندانی امنیتی و نماینده زندانیان سیاسی بند ۱۲ که روز پنج‌شنبه هنگام انتقال یکی از زندانیان بیمار به بهداری مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود به سلول انفرادی بند ۱ منتقل شد و دست به اعتصاب غذا زد.
بنا به اطلاع گزارشگران  ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز پنج‌شنبه مصادف با روز ملاقات زندانیان سیاسی بند ۱۲ خالد حردانی که به عنوان وکیل بند و نماینده زندانیان سیاسی یکی از زندانیان سیاسی را به بهداری زندان رجایی شهر منتقل کرده بود از سوی دو سرباز حفاظت مورد ضرب و شتم و قرار گرفت.
مسئولین زندان بجای رسیدگی به شکایت این زندانی امنیتی به اتهام درگیری با مامور و توهین به رهبری برای وی پرونده جدیدی مفتوح نمودند و همچنین شورای انضباطی زندان برای وی به مدت ۱ هفته انفرادی در بند ۱ زندان رجایی شهر مقرر نمود که این حکم بدلیل اعتراض زندانیان سیاسی بند ۱۲ در روز پنج‌شنبه عملی نشد.
بنا به آخرین اخبار، ساعاتی پیش خالد حردانی را به انفرادیهای بند ۱ منتقل نمودند و وی اعلام کرد دست به اعتصاب غذا خواهد زد.
خالد حردانی در سال ۷۹ به اتهام اخلال در امنیت پرواز به اعدام محکوم گردید که این حکم پس از اعتراض وکلا و خانوده‌اش نسبت به روند محاکمه، لغو و به حبس ابد کاهش یافت. وی سپس به اتهامات واهی و ساختگی دستگاه‌های امنیتی به هفت سال زندان جداگانه و شش سال تبعید به شهرستان خاش محکوم شد و هم اکنون در حال سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان رجایی شهر کرج می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر