۱۳۹۱ شهریور ۲۰, دوشنبه

محکومیت قطعی ثمین احسانی، فعال حقوق کودک به پنج سال حبس


حکم صادره دادگاه بدوی در مورد ثمین احسانی، فعال حقوق کودک، از سوی دادگاه تجدید نظر استان تهران عینا تائید شد.
 ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم صادره پس از تائید به دایره اجرای احکام زندان اوین ارجاع شده است و روز گذشته طبق تماس دادسرای اوین وی جهت اجرای حکم به زندان اوین احضار شده است.
ثمین احسانی، شهروند بهایی و عضو سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران است که در تاریخ ۲۰ خرداد ماه سال جاری از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، عضویت در گروهک غیر قانونی مجموعه فعالان حقوق بشر و عضویت در فرقه ضاله بهائیت به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
احسانی با برگزاری کلاس‌های آموزشی به چندین کودک افغانی که از حق تحصیل در ایران محرومند در طی سال‌های اخیر کمک‌های آموزشی کرده و آن‌ها را در بسیاری از امور یاری کرده است. اما این مسأله از جمله اتهامات مطرح شده علیه او در دادگاه بوده و مبنای صدور این حکم قرار گرفته است نامبرده همچنین در خصوص نوجوانان بزهکار محکوم به اعدام نیز فعال بوده است.
ثمین احسانی جهت رفع پاره‌ای مشکلات پیرامون پاسپورت خود در تاریخ ۲۶ مردادماه ۱۳۹۰ به دادسرای اوین مراجعه کرده و در آن‌جا بازداشت شده بود.احسانی ۱۱ روز اول بازداشت خود را در سلول‌های انفرادی بند ۲ الف زندان اوین به سر برده بود و سپس در سلول‌های چند نفره بند ۲ الف زندان اوین به سر برده بود.
وی نزدیک به یک ماه را در بازداشت به سر برده و سپس با تودیع وثیقه ۱۸۵ میلیون تومانی از زندان آزاد شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر