۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۴, پنجشنبه

صدور حکم اعدام برای دو شهروند کُرد در مهاباد

یک منبع محلی آگاه گفت که دادگاه انقلاب شهر مهاباد دو شهروند کُرد اهل روستای نلاس از توابع شهرستان سردشت را به اتهام محاربه از طریق عضویت در حزب پژاک در تاریخ ۲۲ فروردین به اعدام محکوم کرده است.
به گزارش خبرنامه از کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران ; ابراهیم عیس پور و سیروان نژاوی، روز ۱۴ تیرماه ۱۳۹۰ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات شهر ارومیه منتقل می‌شوند.
این فعال حقوق بشر آگاه به پرونده دستگیری این دو شهروند کرد مدعی شد که این دو تن به مدت نزدیک به دو ماه و نیم در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر ارومیه به اتهام همکاری با حزب پژاک مورد بازجویی و شکنجه‌ قرار گرفته‌اند: « آنها بعد از این مدت به زندان مرکزی مهاباد منتقل شده و بعداز تکمیل پرونده و صدور کیفرخواست، پرونده به شعبه‌ یک دادگاه انقلاب شهر مهاباد به ریاست قاضی خدادادی ارجاع داده شده است و نهایتا در تاریخ ۲۲ فرودین ماه بعد از برگزاری جلسه محاکمه ، دادگاه به اتهام محاربه از طریق عضویت در حزب پژاک این دو شهروند کُرد را به اعدام محکوم کرده است.»
وی افزود که بعد از اعتراض وکلای این دو زندانی سیاسی به حکم صادره، پرونده جهت تجدیدنظرخواهی به دیوان عالی کشور ارسال شده است. مسئولان زندان مهاباد در روز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت این دو زندانی را به زندان مرکزی ارومیه منتقل کردند. براساس یک رویه متداول در مناطق کردنشین زندانیان جرائمی که با حکم اعدام مواجه هستند از زندان های شهرستان به زندان مرکزاستان منتقل می شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر