۱۳۹۱ آذر ۲۳, پنجشنبه

جلوگیری قاضی از درمان رضا انتصاری، زندانی سیاسی

قاضی پرونده رضا انتصاری، خبرنگار و عکاس خبری و از مدیران سایت مجذوبان نور، همچنان مانع از درمان این زندانی سیاسی می‌شود.
بنا به گزارش تارنمای مجذوبان نور، ارگان دراویش نعمت اللهی گنادبادی، آقای انتصاری شهریور سال گذشته در یورش نیروهای امنیتی به دفتر سایت مجذوبان نور از ناحیه انگشت دست چپ آسیب دید و به علت اینکه در روزهای نخستین آسیب دیدگی از درمان فوری و مناسب بهره‌مند نشد، اکنون از ناحیه این عضو با مشکل حرکتی جدی رو به رو شده است.
این درحالی است که بنا به گفته خانواده آقای انتصاری، درمان انگشت آسیب دیده وی تا کنون بدون نتیجه بوده است.
تعلل در روند درمان اولیه انگشت دست وی که پارسال به هنگام دستگیری توسط نیروهای امنیتی، آسیب دید مهم‌ترین عامل بی‌نتیجه بودن درمان‌های فعلی اعلام شده است.
بنا به گفته نزدیکان این فعال حقوق دراویش گنابادی، وی روز‌ها پس از ضرب و شتم، یک بار توسط ماموران زندان برای مداوا منتقل شد، اما عدم انجام درمان درست و کامل و بازگردان فوری او به بیمارستان مشکل دست وی را به نقصی دایمی و حل نشدنی تبدیل کرد.
خانواده رضا انتصاری اعلام کرد که پس از درخواست‌های مکرر بالاخره او را پس از یک سال به بیماستان مننقل کردند، اما پزشک معالج که تاخیر یک ساله را مسبب از بین رفتن شانس درمان دانسته است، اقدام به برگزاری دوره فشرده فیزیوتراپی کرده که به دلیل نامه قاضی پرونده (صلواتی) این دوره درمانی نیز نا‌تمام ماند و وی به زندان بازگردانده شد.
این فعال حقوق دراویش به دلیل غیرقانونی دانستن روند دادرسی از شرکت در دادگاهی که قرار بود در تاریخ ۲۱ آبان ماه برگزار شود خودداری کرده است، به همین دلیل قاضی پرونده نیز وی را از امکانات درمانی محروم و طی نامه‌ای دستور بازگرداندن او به زندان را صادر کرد.
رضا انتصاری از مدیران سایت مجذوبان نور، خبرنگار و عکاس خبری است که سال‌ها در زمینه تصویر برداری و تهیه و تولید برنامه‌های خبری و مستند با شبکه‌های مختلف برون مرزی و شبکه خبر و نیز گروه‌های تولیدی همکاری کرده است.
وی از سال ۸۸ به دلایل واهی از ادامه کار در صدا و سیما ممنوع شد. پس از شدت یافتن سخت گیری‌ها بر دراویش گنابادی و تضییع حقوق اولیه آنان در اجتماع، وی به همراه گروهی از همفکرانش در سایت مجذوبان نور پایگاه خبری دراویش گنابادی، در فضای بایکوت خبری دراویش، به انتشار اخبار و پیگری حقوق آنان می‌پرداخت تا اینکه در پی حمله نیروهای امنیتی در شهریور سال گذشته دستگیر و به زندان اوین تهران منتقل شد.
او ۱۶ ماه گذشته را بدون دریافت هیچ حکمی و بدون برگزاری دادگاه به همراه شش وکیل و فعال حقوق دراویش دیگر، در بند ۳۵۰ زندان سپری کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر