۱۳۹۱ آذر ۹, پنجشنبه

علی معزی همچنان ممنوع الملاقات است


خانواده علی معزی زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین، که از شهر قم برای ملاقات با وی به تهران آمده بودند، این هفته نیز موفق به ملاقات با وی نشدند.
بنا به اطلاع گزارشگران ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی معزی زندانی سیاسی زندان اوین که بدلیل امتناع از رفتن به دادگاه، ابتدا به سلول انفرادی منتقل و سپس ممنوع الملاقات شد، این هفته نیز موفق به دیدار خانواده خود نشد.
این زندانی سیاسی بدلیل اینکه دادگاه خود را عادلانه، قانوی و مشروع نمی‌‎دانست، سه بار از رفتن به دادگاه امتناع کرد.
وی توسط قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی تهدید به تبعید به شهرستانی دوردست نیز شده است.
گفتنی است، علی معزی به سرطان مثانه مبتلا می‌باشد و در هنگام بازداشت در حال انجام دوره درمان پزشکی خود بود که بازداشت وی موجب ناتمام ماندن روند درمانی وی گردید و مسئولین زندان تاکنون هیچ‌گونه اقدامی برای درمان این زندانی سیاسی انجام نداده‌اند.
علی معزی از خردادماه ۹۰ تاکنون در بازداشت موقت به سر می‌برد و ۷ ماه را در بندهای ۲۰۹ و ۲۴۰ زندان اوین سپری کرده است. پرونده وی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام محاربه و هواداری از سازمان مجاهدین در حال رسیدگی می‌باشد.
معزی که حدود سه ماه و نیم را در انفرادی گذرانده به اتهام شرکت در مراسم یادبود محسن دکمه‌چی، علی صارمی و جعفر کاظمی بازداشت شده بود. جعفر کاظمی و علی صارمی، بیش از دو سال پیش در زندان اوین اعدام شدند و محسن دکمه‌چی نیز پس از ابتلا به بیماری سرطان در زندان رجایی شهر کرج و بدلیل عدم اعطای مرخصی استعلاجی بموقع جهت مداوا، درگذشت.
لازم به یادآوریست، پیش از این نیز، دادگاه انقلاب کرج، علی معزی را در پاییز ۸۷ به اتهام دیدار با همسر و ۲ تن از فرزندانش در اشرف به ۲ سال زندان محکوم کرده بود که وی حبس خود را در زندان رجایی شهر کرج سپری نمود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر