۱۳۹۰ اسفند ۱۲, جمعه

حضور سیدمحمد خاتمی در حوزه اخذ رای دماوند !؟


خبرگزاری فارس مدعی شده است که سید محمد خاتمی با حضور پای یک صندوق اخذ رای در حوزه انتخابیه دماوند، در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کرد.
تصویر منتشره توسط فارس، آرشیوی بوده است
به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان از سحام این خبرگزاری وابسته به سپاه؛ سیدمحمد خاتمی امروز بعدازظهر با حضور در پای صندوق رای مستقر در حسینیه پنج تن منطقه آبسرد گیلاوند واقع در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه ، رای خود را به این صندوق انداخت.
همچنین ساعاتی قبل، سید حسن خمینی، رای خود را به صندوق انداخت!!
هنوز سایت رسمی آقای خاتمی، حضور و یا عدم حضور ایشان را تایید و یا تکذیب نکرده است.
خبرگزاری بی بی سی در خبری اعلام کرد که یکی از نزدیکان آقای خاتمی حضور ایشان را در باجه رای گیری تایید کرده است!
همچنین در گزارشی دیگر که سایت جرس منتشر کرده آمده است:
گزارش های رسیده حاکی است، همانگونه که اصلاح طلبان و قاطبه چهره ها و فعالان سیاسی منتقد اعلام کرده بودند، به دلیل عدم امکان برگزاری انتخابات منصفانه، آنها از حضور در انتخابات خودداری نموده و تشکل های اصلاح طلب نیز از مردم درخواست کرده بودند روز انتخابات – به نشانه مقاومت مدنی- خانه نشینی اتخاذ کنند.
طبق آخرین گزارش ها تا بعد از ظهر روز جمعه تهران، جمعی از فعالان سرشناس جنبش اصلاحات، از جمله سید محمد خاتمی، عبدالله نوری، عبدالواحد موسوی لاری، علی اکبر محتشمی پور، سید محمد موسوی خوئینی، سید حسین موسوی تبریزی، غلامحسین کرباسچی، مرتضی الویری، و همچنین اعضا و هواداران تشکل های اصلاح طلب، در انتخابات حضور نیافته اند.
هفته گذشته سیدمحمدخاتمی در حاشیه مراسم ختم پدر عبدالله نوری در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سؤال که آیا شما در انتخابات شرکت می‌کنید یا خیر، با جملۀ کوتاه “مخلص همه شما هستم”، به عدم حضور خود تلویحا صحه گذاشته و در پاسخ به این سؤال فارس که عدم حضور شما در انتخابات آیا به معنای تحریم است، گفته بود: “شما که هرچه دلتان می‌خواهد، می‌نویسید.”
محمد خاتمی، از ماهها پیش تر، شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات دوره نهم مجلس را به برگزاری انتخابات سالم، آزادی زندانیان، ایجاد فضای باز، سالم و امن سیاسی مشروط کرده بود، که این شروط با حملات تند و اهانت آمیز اصولگریان مواجه شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر